رونالدو بهترین گلزن دربی شد

آتش بازی رئال در خانه اتلتیکو

رئال در شب درخشش کریستیانو رونالدو در خانه همشهری خود آتش به پا کرد و جشنواره‌ای از گل به راه انداخت تا مشخص شود تیم زیدان اسب خود را برای قهرمانی زین کرده است. رئال قبل از این بازی می‌دانست در هر صورت و با هر نتیجه‌ای در صدر لالیگا می‌‌ماند. بارسلونا در خانه مقابل مالاگا تن به تساوی داده بود و همین نتیجه باعث شد 26 امتیازی بماند.
کد خبر: ۹۷۰۴۳۰

به این ترتیب رئال 27 امتیازی در صدر ماند و همین باعث شد بازیکنان آن با آرامش وارد زمین چمن ویسنته کالدرون شوند. آنها باید در برابر اتلتیکو مادرید تیم همشهری خود بازی می‌کردند که در این چند سال همواره برای آنها مشکل‌تراشی کرده بود. اتلتیکو بر خلاف چند سال اخیر مدعی شماره یک قهرمانی نبود. شاگردان دیه‌گو سیمئونه 21 امتیاز داشتند و اگر به همین روند ادامه دهند، شایعه انتقال سیمئونه به اینترمیلان، شاید به واقعیت نزدیک شود. بازی با گلی که رونالدو در دقیقه 23 از روی ضربه ایستگاهی به ثمر رساند، شکل دیگری به خود گرفت. ضربه رونالدو به سوی دیوار دفاعی شلیک شد و پس از برخورد به مدافع اتلتیکو (ساویچ)، تغییر مسیر داد تا اوبلاک دروازه‌بان اتلتیکو نتواند آن را مهار کند. نیمه اول با برتری یک بر صفر رئال تمام شد. اتلتیکو بر خلاف همه بازی‌های چند سال اخیر هیچ برنامه‌ای برای این بازی نداشت. خطای ساویچ روی رونالدو در دقیقه 71 باعث شد رونالدو از روی نقطه پنالتی دومین گل بازی را برای رئال به ثمر برساند. رئال در دقیقه 77 به گل سوم رسید. فرار و پاس استثنایی گرت بیل، رونالدو را با دروازه خالی تنها گذاشت تا او با یک بغل پای ساده، گل سوم خود را به ثمر برساند. رئال به این ترتیب 30 امتیازی شد تا با اقتدار در صدر جدول لالیگا بماند. این بازی، بیست و نهمین بازی بدون شکست متوالی رئال مادرید بود و حالا تیم زیدان تنها پنج بازی با رکورد تاریخی رئال مادرید لئو بین هاکر فاصله دارد.

رونالدو؛ بهترین گلزن تاریخ دربی

کریستیانو رونالدو با زدن سه گل به اتلتیکو مادرید توانست از رکورد 17 گل زده دی استفانو در دربی‌های مادرید پیشی بگیرد. رونالدو در دربی مادرید سه گل زد تا با 18 گل بهترین گلزن دربی مادرید شود. به این ترتیب او حالا بالاتر از دی استفانو، رکورد گلزنی دربی شهر مادرید را در اختیار دارد. رونالدو در لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان به اتلتیکو گل زده و تنها در سوپرکاپ اسپانیا موفق به انجام این کار نشده است. او بیشترین گل‌های خود را در دربی‌های لالیگایی به اتلتیکو زده است. رونالدو در 13 دربی لالیگایی، 11 گل به اتلتیکو زده و بهترین خاطره‌اش به فصل 2012-2011 و هت‌تریک او در ویسنته کالدرون در پیروزی 4 بر یک رئال بر اتلتیکو برمی‌گردد. او در کوپا دل ری نیز در هفت بازی، موفق به زدن شش گل به اتلتیکو شده و بهترین خاطره او به دبل در ویسنته کالدرون در بازی برگشت نیمه نهایی فصل 2014-2013 برمی‌گردد. در لیگ قهرمانان نیز او در فینال سال 2014 لیسبون، گل چهارم رئال را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه اتلتیکو کرد؛ ضمن این‌که در فینال امسال نیز آخرین ضربه پنالتی رئال را به گل تبدیل کرد تا کهکشانی‌ها برای یازدهمین بار قهرمان اروپا شوند.

زیدان: رونالدو پرونده توپ طلا را بست

زیدان در پایان بازی گفت: نمی‌دانم این بهترین بازی رئال با مربیگری من بود یا خیر؛ ولی برابر یک حریف دشوار و در ورزشگاهی که پیروزی در آن بسیار سخت است، نمایشی فوق‌العاده داشتیم. برابر اتلتیکو، تمرکز بالایی از همان ابتدای بازی داشتیم. به خاطر سه گل رونالدو و بازی درخشان ایسکو بسیار خوشحالم؛ اما در مجموع از همه بازیکنانم راضی‌ام و آنها را ستایش می‌کنم.

من هرگز به این‌که رونالدو شایستگی کسب توپ طلای امسال را دارد، شک نداشتم و معتقدم او امشب با هت‌تریک در زمین اتلتیکو، پرونده توپ طلا را به نفع خود بست.

سیمئونه: به جای همه بازیکنان ناراحتم

دیه‌گو سیمئونه، سرمربی اتلتیکومادرید هم گفت: در 20 دقیقه اول نیمه دوم،دفاع ما مستحکم بود. گل اول با برخورد به دیوار دفاعی بود. باید به همه چیز با آرامش نگاه کرد. البته که باید به دنبال راه حل باشیم. در نیمه اول حریف از ما بهتر بود و ما در 20 دقیقه نخست نیمه دوم بهتر بودیم. پنالتی، امید ما را برای بازگشت به بازی از بین برد. رئال مثل همیشه بازی کرد، ولی رونالدو در اوج بود. آنها سیستمشان را عوض نکردند و خیلی خوب پرس کردند. من به جای همه بازیکنان ناراحتم.

کوکه: شایسته این شکست نبودیم

کوکه، هافبک اتلتیکو گفت: با ناراحتی به خانه‌هایمان می‌رویم، زیرا مستحق شکست 3 بر صفر نبودیم. شب سختی بود زیرا می‌خواستیم پیروز شویم، ولی نتوانستیم، با این حال به آنها تبریک می‌گویم. این‌که به حریف خود باختیم ما را ناراحت می‌کند، ولی باید با آن کنار آمد، هنوز خیلی از لیگ پیش روی ماست و بدون شک باید بهتر از اینها باشیم، زیرا تیم خیلی خوبی هستیم. رئال مستقیم بازی می‌کرد و خیلی راحت بود.

ایسکو: بی‌نقص بازی کردیم

ایسکو، هافبک رئال مادرید بعد از درخشش در دربی مادرید گفت: در طول هفته ما روی سیستم 1-1-4-4 کار کرده بودیم و در این بازی جواب گرفتیم. تیم در دقایقی دچار مشکل شد، ولی در نهایت با برتری از میدان بیرون رفت. ما عالی کار کردیم، خیلی خوب هر لحظه از بازی را درک کردیم و حالا از سه امتیاز خوشحالیم. من هم از عملکردم خوشحالم. هنوز خیلی از لیگ باقیمانده و باید تا آخر تلاش کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها