ایکر کاسیاس، سه‌شنبه‌شب در ترکیب اصلی پورتو در دیدار برابر بروخه بلژیک در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفت و توانست رکورد آندونی زوبی زارتا را بشکند. دروازه‌بان افسانه‌ای اسپانیا که سال 1998 از فوتبال خداحافظی کرد در 1021 بازی رسمی به میدان رفت و کاسیاس با حضور در مقابل بروخه رکورد خود را به 1022 بازی رساند.
کد خبر: ۹۵۸۲۸۵

دروازه‌بان 35 ساله پورتو نخستین بار برای رئال‌مادرید در سال 1999 بازی کرد. در رئال آن زمان، جان بنجامین توشاک هدایت تیم مادریدی را برعهده داشت. کاسیاس علاوه بر این رکوردشکنی سومین بازیکن اسپانیایی محسوب می‌شود که بیشترین بازی رسمی را در کارنامه‌اش به ثبت رساند. رائول گونزالس با 1065 بازی و ژاوی هرناندس با 1035 بازی در جایگاه اول و دوم قرار دارند، با این تفاوت که ژاوی هنوز بازی می‌کند.

با این حال ایکر در میان بازیکنان اروپایی بیشترین بازی ملی را در کارنامه‌اش دارد. او برای اسپانیا 167 بازی انجام داد که شکستن این رکورد سخت به نظر می‌رسد. همچنین کاسیاس با 18 فصل حضور در لیگ قهرمانان رکورد بیشترین بازی را در این رقابت‌ها به نام خود ثبت کرده است. دروازه‌بان اسپانیایی در 163 دیدار به میدان رفته است. تنها تعقیب‌کننده‌اش کریستیانو رونالدو با 134 بازی است.

کاسیاس در لیگ قهرمانان سه بار عنوان قهرمانی را به همراه مادرید به دست آورد. مادرید در سال‌های 2000، 2002 و 2014 فاتح این بازی‌ها شد. علاوه بر این رکورد کلین‌شیت در این رقابت‌ها نیز به ایکر کاسیاس اختصاص دارد. دروازه‌بان پیشین مادرید در 51 بازی گلی دریافت نکرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها