چند سالی است شاهد فعالیت سایت‌های همسریابی در فضای سایبر هستیم و برخی از این سایت‌ها ادعا دارند که دارای مجوز از نهادها و دستگاه‌های مختلفی هستند.
کد خبر: ۹۵۷۴۰۱

تا‌کنون هیچ مجوزی برای فعالیت از سوی نیروی انتظامی یا پلیس‌ فتا برای فعالیت سایت‌های همسریابی داده نشده است. با توجه به جرایم مختلفی که از سوی این سایت‌ها برای کاربران صورت می‌گیرد، یکی از دغدغه‌های پلیس فتا برخورد با این‌گونه جرایم و سایت‌هاست.

تشکیل پرونده‌های متعدد کلاهبرداری و هتک حیثیت مرتبط با ثبت‌نام در سایت‌های همسر‌یابی، خود گواه غیرقانونی بودن فعالیت سایت‌های همسر‌یابی بوده و گویای این است که این سایت‌ها با چه انگیزه‌ای فعال شده‌اند. بیش از 700 سایت‌ همسریابی مسدود شده و راه اندازان این سایت‌ها به محاکم قضایی معرفی شده ‌اند. حتی برخی از این سایت‌ها پا را فراتر گذاشته و ادعا داشتند که آنها برای مشروعیت فعالیت خود در خصوص همسر‌گزینی از مراجع تقلید استفتا کرده و این عزیزان تائیدی بر فعالیت آنها در فضای سایبر داشته‌اند. در حالی‌که بنا‌بر استعلام پلیس فتا از دفاتر مراجع عظام تقلید ادعای کذب این سایت‌ها ثابت شده و مشخص شده که هدف گردانندگان سایت‌های همسریابی بیش از آن‌که حل مشکلات ازدواج جوانان باشد، کسب درآمد است و برای آنها اصلا مهم نیست که در این راه آبروی افراد ثبت‌نام کننده در سایت آنها برود یا برای این عزیزان از سوی مجرمانی که در این سایت‌ها ثبت‌نام کرده‌اند مشکلاتی به وجود آید. پلیس فتا در طول سال‌های گذشته بارها از سوی رسانه‌های مختلف دیداری، شنیداری و مکتوب درخصوص فعالیت سایت‌های همسریابی هشدار داده است که این سایت‌ها مجوز فعالیت ندارند و ادعای آنها برای داشتن مجوز کذب است. پلیس فتا با هماهنگی مراجع قضایی درخصوص جرایم مشهود برخورد می‌کنند و آن دسته از جرایمی هم که به‌صورت پنهان صورت می‌گیرد، نیز در صورت شکایت به مراجع قضایی و ار‌جاع پرونده به پلیس فتا بسرعت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد تا حقی از هیچ شهروندی ضایع نشود.

سردار سیدکمال هادیانفر- رئیس پلیس فتا ناجا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها