حادثه 11 سپتامبر، حادثه تروریستی مهمی در جهان بود که با اطلاعات به دست آمده و بررسی اسناد و مدارک اثبات شد آمریکایی‌ها کاملا می‌دانستند که تروریست‌ها چه کسانی بوده و حتی کدام‌یک از مقامات آمریکایی با آنها همکاری داشتند.
کد خبر: ۹۵۷۰۹۵

در تحلیل حادثه تروریستی یازدهم سپتامبر باید گفت که پذیرش این واقعیت که گروهی تروریست، در فرودگاه هواپیمایی را برباید بعد با سوختگیری به ساختمان کشوری که ادعای امنیت بالا دارد اصابت کنند بسیار غیرقابل باور است. لذا در اثبات این قضیه برداشت می‌شود که آمریکا از این ماجرا اطلاع داشته و از ابتدا می‌دانسته عوامل 11 سپتامبر عمال آل‌سعود و از گروه‌های تروریستی تحت حمایت این رژیم بودند. آمریکایی‌ها از تمامی اتفاقات تروریستی آگاه بودند منتها از آنجاکه وحدت بین آمریکا و عربستان در شرایط زمانی دارای اهمیت بود، فلذا این پرونده آشکار نشد تا حق وحقوق ملت‌ها داده نشده و گروه‌های تروریستی به مردم معرفی و ماهیت آل‌سعود به عنوان یک کشور مولد تروریست شناخته نشود.

اخیرا تحت فشار افکار عمومی، محاکم و خانواده‌های قربانیان حادثه یازدهم سپتامبر شاهد موضعگیری مقامات آمریکایی‌ها هستیم تا پرونده دریافت غرامت در دستور کار قرار گیرد. از آنجا که مشخص شد که القاعده در اقدامات تروریستی آمریکا دست داشته و این گروه تروریستی مورد حمایت رژیم آل‌سعود بوده و حتی داعش و طالبان نیز محصول تصمیمات آل‌سعود است در نهایت دولت آمریکا مجبور شد که در مورد این حکومت حکم صادر کند. پس از صدور حکم، عربستان یا باید بپذیرد که حامی گروه‌های تروریستی است و غرامت به قربانیان 11 سپتامبر بپردازد یا این‌که با گرفتن ژست ضدآمریکایی در منطقه، اعلام کند که کشوری در مقابل آمریکاست و با قدرت بزرگی مقابله می‌کند که باید این ژست قطعا هدفی جز تضعیف جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت.

البته این نکته را باید اشاره کرد که استراتژی آل‌سعود مبنی بر این‌که خود را رقیب جمهوری اسلامی بداند سال‌هاست شناسایی شده و به ترفندی غلط و ناموفق تبدیل شده، فلذا این اقدامات اشتباه بزرگی است که آل‌سعود مرتکب می‌شود. آل‌سعود با پیش گرفتن ترفند‌های غلط، در باتلاق یمن و سوریه گرفتار شده و مجبور است دست به دست صهیونیست‌ها که دشمن چند دهه مسلمانان و متجاوز به فلسطین و حقوق مسلمانان‌ است بگذارد که آینده این رفتار، آل‌سعود را در مسیر سقوط و افول قطعی قرار خواهد داد.

امروز بر ملت‌ها آشکار است که نه‌تنها عامل عملیات تروریستی 11 سپتامبر رژیم آل‌سعود بوده بلکه داعش و طالبان هم محصول تروریست‌پروری این رژیم است. براین اساس می‌توان تاکید کرد که گروه‌های تروریستی مثل ریگی نیز محصول رژیم آل‌سعود هستند که مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل‌سعود را تشکیل داده‌اند و آینده در مورد این مثلث شوم قضاوت خواهد کرد.

نباید نادیده گرفت تصمیم اخیر، در دریافت غرامت از آل‌سعود بر روابط آمریکا و عربستان تاثیر خواهد گذاشت و آن را خدشه‌دار کرده و موجبات ایجاد مشکلاتی در کشور را فراهم خواهد کرد. اما آل‌سعود تلاش خواهد کرد تا از دلارهای نفتی خود که در آمریکا سرمایه‌گذاری کرده به عنوان اهرم فشار در این کشور استفاده و آنان را تهدید کند تا در راستای منافع عربستان قرار نگیرند که قطعا این شیوه اقتصاد آمریکا را با مشکل مواجه خواهد کرد.

در کلان قضیه فکر می‌کنیم رژیم آل‌سعود همچنان مهره آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند و این مثلث شوم با یکدیگر همکاری خواهند کرد، ولی نباید از یاد ببریم که رژیم آل‌سعود حکم اثبات‌کننده حمایت از گروه‌های تروریستی را در خاورمیانه ارزان نخواهد فروخت و با آن ژست ضد آمریکایی برای خود ایجاد خواهد کرد.

دکتر سیدحسین نقوی حسینی - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها