حج در سایه امنیت از نوع اسرائیلی!

«عربستان سعودی مسئولیت ساخت دستبند هوشمند برای استفاده حجاج و زائران حج ابراهیمی را به شرکت خصوصی تامین امنیت اسرائیلی ـ انگلیسی به نام «جی 4 اس» واگذار کرده است.»
کد خبر: ۹۴۱۹۳۱

این خبری بود که روز گذشته روی خروجی‌های رسانه‌ها قرار گرفت. برخی منابع اعلام کرده‌اند منبع این خبر پایگاه اینترنتی رادیو اسرائیل بوده و برخی دیگر چنین عنوان می‌کنند برای نخستین بار این خبر را شبکه المنار وابسته به حزب‌الله لبنان منتشر کرده است؛ خبری که بعدها رسانه‌های مصری نیز عین این خبر را نقل و از عربستان انتقاد کردند.

این دستبند، مجهز به نوعی فناوری بسیار پیشرفته است که به سازمان‌های جاسوسی بیگانه که دارای روابط استراتژیک با آل‌سعود هستند این امکان را می‌دهد هرلحظه که بخواهند از مکان حضور حجاج آگاه شوند.

گرچه سفارت عربستان در قاهره هرگونه توافق از سوی ریاض برای تامین امنیت حجاج با نهادهای امنیتی اسرائیلی را رد کرده، اما این خبر واکنش تند شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجد‌الاقصی را در پی داشته است. خطیب مسجد‌الاقصی درباره نفوذ رژیم صهیونیستی به درون جامعه عربی و اسلامی از طریق این شرکت هشدار داد و خاطرنشان کرد تأمین امنیت حجاج توسط یک شرکت اطلاعاتی و امنیتی اسرائیلی جایز نیست.

گفتنی است شرکت جی 4 اس، مسئول تأمین امنیت زندان‌های اسرائیل بوده و این شرکت در سرکوب گسترده اسرای فلسطینی هم نقش فعالی داشته است.

آل‌سعود و پیوندهای امنیتی با تل آویو

گفته می‌شود شرکت مزبور شعبه‌های مختلفی در شهرهای عربستان سعودی مانند جده، طائف و ریاض دارد و در صورت وقوع هر حادثه اتاق عملیات امنیتی سازمان اطلاعات سعودی مجبور به دریافت اطلاعات مورد نیاز خود از این شرکت اسرائیلی خواهد بود.

واگذاری امنیت حرمین شریف از سوی آل‌سعود به این شرکت اسرائیلی در سال‌های گذشته باعث جنجال میان علمای مسلمان شده است.

یک سند حاکی است عربستان با این شرکت به منظور تامین امنیت مرزهای جنوبی خود برای جلوگیری از حملات انصارالله یمن قرارداد امضا کرده است.

با نزدیک شدن موسم حج، طرح مقامات سعودی برای نصب دستبند هوشمند به تمامی حجاج غیر عربستانی، نگرانی‌هایی را در مورد حفظ حریم خصوصی و حقوق فردی حجاج پدید آورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها