بانوان برای مدال در المپیک توکیو امکانات برابر با مردان می‌خواهند

شهریان: کیمیا مرا به آرزویم رساند

رباب شهریان، معاونت امور ورزش بانوان وزیر ورزش حالا روی پایش بند نیست؛ خوشحال از این که کیمیا علیزاده به آرزویش رنگ واقعیت داد و خوشحال از اولین مدال المپیک بانوان ایران. او با این که مسابقه کیمیا را در تهران و از تلویزیون دیده، می‌گوید: بالاخره آرزویم محقق شد. کیمیا مرا با مدالش به آرزویم رساند. این خیلی برایم ارزشمند است. او نشان داد ورزش بانوان شایستگی دارد، در بالاترین جایگاه ورزش دنیا بایستد. حالا کیمیا برای معاونت ورزش بانوان، عزیزترین ورزشکار است: کیمیا خیلی برایم عزیز است. درخشش او در مبارزه‌ها و مدالش، راه را برای دختران ورزشکار هموارتر کرد. حالا شاید فضای بیشتری برای کار به بانوان بدهند.
کد خبر: ۹۳۵۲۸۴

کیمیای 18 ساله تنها مدال نگرفت، او کار بزرگی انجام داد. البته او قبل از المپیک دو مدال برای بانوان کنار گذاشته بود: پیش‌بینی من برای مدال بانوان در المپیک دومدال بود. یک مدال تیراندازی و یک مدال تکواندو. خدا را شکر یک مدال را کیمیا گرفت. شهریان انگار از اول می‌دانست نباید روی طلای کیمیا حساب کند: البته حرفی از مدال طلا نزده بودم، چرا که می‌دانستم کیمیا به خاطر تجربه‌اش نمی‌تواند طلا بگیرد، اما اگر طلا می‌گرفت خیلی خوشحال می‌شدم. البته مدال برنز هم برای ورزش بانوان غنیمت است.

به نظر معاونت ورزش بانوان، نگاه برابر فدراسیون تکواندو، کیمیا را به مدال المپیک رساند: به نظرم، نگاه یکسان فدراسیون به بانوان و مردان، مدال را رقم زد، چرا که با این دیدگاه کیمیا هم فرصت‌ها و امکاناتی مثل مردان المپیکی داشت. مطمئن باشید با این شرایط در المپیک 2020 کیمیا مدال خوشرنگ‌تری می‌گیرد. او معتقد است برای المپیک 2020 باید شرایط برابری برای بانوان ورزشکار فراهم شود: برای المپیک بعدی دیگر همه افتخار ما تنها سهمیه بیشتر بانوان نیست. باید فرصت بهره‌مندی از امکانات را مثل مردان برای بانوان فراهم کنیم تا ورزشکاران رشته‌های صاحب مدال بتوانند در توکیو تعداد مدال‌های بانوان را بیشتر کنند، چرا که بانوان نشان داده‌اند هر وقت به آنها اعتمادشده و شرایط برایشان جور شده، خیلی زود پیشرفت کرده‌اند و با بهترین نتیجه جواب اعتمادها را داده‌اند. اگر چه بین سه نفر اول قرار نگرفته‌اند، اما کم هم نگذاشته‌اند. مثل گلنوش سبقت‌اللهی که تنها با 7 ماه کار حرفه‌ای سهمیه گرفت و در المپیک با تیراندازانی با سابقه 17ـ 16 ساله رقابت کرد.

شهریان برای دلگرمی و بالا بردن انگیزه از دختران المپیکی حمایت می‌کند: من برای دادن پاداش به الهه احمدی نفر ششم المپیک و نجمه خدمتی نفر هفتم حمایت می‌کنم. می‌دانم تلاش آنها خیلی ارزشمند است، اما در نهایت من تصمیم گیرنده نیستم و باید این مساله بررسی شود. به هر حال، پاداش‌های المپیکی‌ها چارچوبی دارد. بنابراین باید برای شرایط خاص هم تصمیماتی گرفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها