2 سال حبس برای قاتل پلنگ

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سوادکوه گفت: دامداری که سال گذشته تصویری از خود را همراه یک لاشه پلنگ بالغ و بزرگ به دوش گرفته در فضای مجازی منتشر کرده بود توسط همیاران محیط زیست شناسایی و در دادگاه به دو سال حبس محکوم شد.
کد خبر: ۹۲۷۱۹۲

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم فلاحی افزود:. این فرد که در حال حاضر از ناحیه هر دو پا فلج شده، پس از احضار به دادسرا ابتدا منکر هر گونه اقدام مجرمانه شد؛ اما با مشاهده عکس و سوالات بازپرس قبول کرد عکس متعلق به وی است و ادعا کرد لاشه پلنگ با فتوشاپ روی دوش او قرار داده شده است. متهم در ادامه بازجویی‌ها ادعای خود را تغییر داد و گفت: عکس واقعی است اما لاشه پلنگ را در جنگل پیدا کرده و برای یادگاری از آن عکس گرفته و در مرگ پلنگ هیچ دخالتی نداشته است. دادگاه کیفری سوادکوه، متهم را از اتهامات وارده تبرئه کرد، اما با اعتراض اداره حفاظت محیط‌زیست سوادکوه، پرونده برای رسیدگی مجدد به دادگاه تجدیدنظر مازندران ارجاع شد.

قضات دادگاه تجدیدنظر در جریان بررسی مجدد پرونده، با توجه به مستندات پرونده، اعترافات ضد و نقیض متهم و این که متهم در بازجویی تلویحا به کشتار پلنگ اعتراف و از دادگاه تقاضای بخشش کرده بود، رای دادگاه بدوی را نقض و متهم را به دو سال حبس محکوم کردند که با توجه به عدم سابقه کیفری و از کار افتادگی متهم، دو سال حبس تعیین شده را تعلیق کردند.

پس از محکومیت متهم و قطعی شدن رای در دادگاه تجدیدنظر، اداره حفاظت محیط زیست سوادکوه برای دریافت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از کشتار پلنگ به مبلغ 800 میلیون ریال دادخواست حقوقی تنظیم خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها