فریاد مسلمین جهان در روز جهانی قدس:

فلسطین هرگز تنها نخواهد ماند

به‌رغم تدابیر شدید امنیتی که رژیم اشغالگر صهیونیستی بر مناطق فلسطینی‌نشین در قدس و کرانه باختری وضع کرده بود تا هیچ کس نتواند به مناسبت روز جهانی قدس تظاهرات یا راهپیمایی برگزار کند، صدای مظلومیت ملت فلسطین این بار بلندتر از همیشه از سایر کشورهای جهان شنیده شد.
کد خبر: ۹۱۸۱۹۸

به همین مناسبت مسلمانان لبنانی، سوری، یمنی، عراقی،پاکستانی و... همه در صفوفی به هم فشرده با برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها ضمن لبیک به فتوای امام خمینی(ره) برای بزرگداشت روز جهانی قدس، جنایات مستمر اسرائیل و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی‌اش را محکوم کردند.

به گزارش سایت فلسطین الان، پلیس رژیم صهیونیستی از صبح دیروز نیروهای زیادی را در قدس مستقر کرده و برخی خیابان‌های این شهر را بست تا فلسطینی‌ها قادر به برگزاری راهپیمایی روز قدس نباشند. در همین حال منابع فلسطینی اعلام کردند: پس از آن‌که نیروهای رژیم صهیونیستی مانع ورود هزاران فلسطینی برای خواندن نمازجمعه در مسجدالاقصی شدند، درگیری‌های شدیدی میان این نیروها و فلسطینی‌ها در ایست بازرسی قلندیا رخ داد.به طوری که برای متفرق کردن مردم از گاز اشک‌آور و بمب‌های صوتی استفاده شد. در همین ارتباط روز گذشته یک دختر فلسطینی در منطقه الخلیل به شهادت رسید. سربازان صهیونیستی مدعی شدند وی قصد انجام عملیات علیه شهرک‌نشین‌ها را داشت. این دختر تنها 20 سال داشت و از ساکنان شهر بنی‌نعیم بود.

در همین حال شخصیت‌های مختلف اسلامی و فلسطینی بر ادامه مبارزه با اشغالگران صهیونیست برای آزادی قدس شریف تاکید کردند. به گزارش العالم، احمد المدلل از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: امت مسلمان در سایه روز جهانی قدس، روزی که مردم فلسطین و ملت‌های مسلمان روز قدس را در آن گرامی می‌دارند، باید قضیه فلسطین را جدی بگیرند و همه توان خود را برای آزادی فلسطین به کار ببرند.

اسماعیل هنیه، نایب‌رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما گفت: جهان اسلام با خطر تروریسم اسرائیل، تجاوز صهیونیست‌ها، تلاش برای یهودی‌سازی قدس و تلاش برای تغییر حقایق اسلام اصیل مواجه است. وی افزود: روز قدس باید روز بیداری کشورهای مسلمان از غفلت باشد.

همچنین سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس به مناسبت روز جهانی قدس پیامی صادر کرد و گفت: درود بر ملت مجاهد فلسطین که انتفاضه قدس را شعله‌ور ساخت و همچنان به وظیفه و مسئولیت خطیر خود در دفاع از معراجگاه نبی مکرم اسلام(ص) عمل و در خط مقدم جبهه نبرد امت اسلام با دشمن نخست خود مبارزه می‌کند.

لبنان

در لبنان شیخ ماهر حمود، دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مقاومت در سخنرانی خود در شهر صیدا به مناسبت گرامیداشت روز جهانی قدس گفت: روز جهانی قدس، تعهد و اقدام عملی ایران و همراهان این کشور بوده است. همه برادران اطمینان داشته باشند که هدف این فتنه‌ها و جنگ‌ها برای پایان دادن به مقاومت در منطقه است. اسرائیل در مسیر نابودی قرار دارد و این رژیم به حکم قرآنی نابود خواهد شد. همزمان با روز قدس، حزب‌الله لبنان مراسم خود را به دلایل امنیتی لغو و در بیانیه‌ای گفت: با توجه به اوضاع امنیتی کنونی، گردهمایی مردمی روز قدس که قرار بود جمعه در مجتمع سیدالشهدا(ع) در الرویس برگزار شود، لغو شد و به جای آن دبیرکل حزب‌الله در ساعت 17 و 30 دقیقه عصر جمعه نطق تلویزیونی خواهد داشت. روزگذشته دستگاه امنیتی لبنان از خنثی‌سازی دو عملیات تروریستی «بسیار خطرناک» در این کشور که از سوی گروه تروریستی داعش برنامه‌ریزی شده بود، خبر داد.

یمن

دبیرکل جنبش انصارالله یمن نیز در سخنانی به مناسبت روز قدس با اشاره به ضعف‌هایی که در کشورهای اسلامی وجود دارد، خواهان حل آنها برای مقابله با خطرهای دشمن صهیونیستی و آمریکا شد.

به گزارش العالم، سیدعبدالملک بدرالدین در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس گفت: از زمانی که امام خمینی(ره) این روز را اعلام کرده، اهمیتش بیشتر شده و نیاز شدید امت اسلامی به این مناسبت با توجه به تحولات پی در پی و شتابان زیاد شده است. می‌خواهند هوشیاری امت اسلامی بویژه هوشیاری و آگاهی را درباره مسائل بزرگ، خطرات و چالش‌های مرتبط به دشمن اسرائیلی از بین ببرند.

عراق

دیروز همزمان با دیگر کشورهای اسلامی در بغداد نیز راهپیمایی روزجهانی قدس به شکلی گسترده برگزار شد. به گزارش ایسنا و به نقل از شبکه ماهواره‌ای سومریه نیوز عراق، صبح دیروز هزاران نفر از ساکنان شهر بغداد به مناسبت روز جهانی قدس در حمایت از مساله فلسطین و اعلام همبستگی با سایر کشورهای اسلامی، راهپیمایی برگزار کردند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی، رژیم صهیونیستی و داعش را غدد سرطانی دانستند که باید با اتحاد ملی و همبستگی به مبارزه با آنها برخاست و برای ریشه‌کن‌سازی‌ آنها تلاش کرد.

پاکستان

همزمان با فرا رسیدن روز جهانی قدس، تعداد زیادی از نخبگان و شخصیت‌های برجسته وابسته به احزاب سیاسی و دینی ایالت سند پاکستان، شامگاه پنجشنبه در ضیافت افطار کنسولگری جمهوری اسلامی ایران به مناسب این روز حضور یافتند. در این مراسم اسدالله بوتو جانشین امیر جماعت اسلامی پاکستان، حافظ نعیم‌الرحمان امیر جماعت اسلامی در کراچی و عقیل انجم عضو ارشد جمعیت علمای پاکستان در نطق‌های خود، روز قدس را یادگار امام خمینی(ره) دانسته و خواستار رفع اختلاف بین شیعه و سنی شدند.

مسکو ... سایر نقاط

به گزارش ایرنا، شماری از مردم دیروز با وجود حضور گسترده ماموران پلیس و تدابیر شدید امنیتی به صورت خودجوش در خیابان بالشایا اوردینکا در مرکز پایتخت روسیه حضور یافتند و شعار نوشته‌هایی را در دست گرفتند. تجمع‌کنندگان مقابل سفارت رژیم صهیونیستی حضور یافته و شعار نوشته‌هایی چون «اسرائیل حامی داعش»، «آمریکا و اسرائیل جانیان همکار علیه فلسطینی‌ها»، «روز جهانی قدس تبلور عدالت» و «آزادی فلسطین هدف مقدس ما» را با خود همراه داشتند. در ترکیه، اندونزی، مصر و تعدادی از کشورهای اروپایی نیز تظاهرات مشابهی در محکویت جنایات صهیونیست‌ها و گرامیداشت روز قدس برگزار شد. گردهمایی سیاسی و فرهنگی نیز در دمشق پایتخت سوریه برگزار شد. در این گردهمایی شماری از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی سوری و فلسطینی شرکت کردند. شرکت‌کنندگان خواستار برگزاری کنفرانسی بین‌المللی برای حمایت از فلسطین شدند. آنها همچنین اقدام برخی کشورهای اسلامی و عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

این در حالی است که برخی خبرها می‌گویند عربستان در هماهنگی با رژیم صهیونیستی از چند کشور عربی خواسته بود، مانع برگزاری راهپیمایی روز قدس شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها