عقیله صالح، رئیس پارلمان لیبی و فرمانده کل نیروهای مسلح لیبی ضمن اعلام حالت فوق‌العاده در این کشور، از ادامه عملیات علیه گروه‌های تروریستی القاعده و داعش خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۹۰۵

به گزارش منابع خبری، وی همچنین عبدالرزاق الناظور، رئیس ستاد ارتش لیبی را حاکم نظامی شهر درنه در شرق تا منطقه بن جواد در غرب این کشور کرد. در همین حال عبدالله بلیحق، سخنگوی پارلمان لیبی تعیین الناظور را به منزله اعلام جنگ در کشور دانست و گفت که این تصمیم به دلیل حمله گسترده‌ نیروهای داعش به نیروهای ارتش لیبی در اجدابیا و سیطره آنها بر یکی از اردوگاه‌ها صورت گرفته است.

این درحالی است که نیروهای ارتش ملی لیبی وابسته به خلیفه حفتر عصر روز شنبه توانستند منطقه صنعتی در جنوب شهر اجدابیا را پس از درگیری‌های شدید با شبه‌نظامیان «تیپ‌های دفاع از بنغازی» وابسته به القاعده آزاد کنند. در این میان نیروی هوایی لیبی حملاتی به پایگاه‌های این شبه‌نظامیان ترتیب داد. پیشتر شورای ریاستی دولت توافق ملی از تشکیل اتاق عملیات نظامی در اجدابیا خبر داده بود.

در بحبوحه این اتفاقات، در زمینه ارسال کمک‌های خارجی به تروریست‌های حاضر در لیبی افشاگری شده است. در همین ارتباط، روزنامه فرانسوی فیگارو فاش کرد کشتی‌های حامل سلاح برای گروه تروریستی داعش یکی از بنادر ترکیه را به مقصد لیبی ترک کرده‌اند.

این روزنامه در مطلبی نوشت: دستگاه‌های امنیتی اروپا عملیات گسترده‌ای را در دریای مدیترانه برای یافتن کشتی‌های حامل سلاح آغاز کرده‌اند. این روزنامه به نقل از یک منبع در دستگاهی امنیتی در منطقه خاورمیانه تصریح کرد: سخن درباره شش کشتی با ظرفیت حمل بیش از ده تن سلاح برای داعش در لیبی است. روزنامه فیگارو افزود: کشتی‌ها به محض ترک بندر ترکیه، سیستم ناوبری خود را برای شناسایی نشدن توسط ماهواره‌ها و گشت‌های دریایی خاموش کرده‌اند. به نوشته این روزنامه، کشتی‌های حامل سلاح‌های سبک است و دستگاه‌های اطلاعاتی اروپا قصد توقیف کشتی‌ها در دریا را قبل از رسیدن به بنادر لیبی دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها