از سال 69 که ستاد دیه کشور آغاز به کار کرد تا امروز که 26 سال از عمرش می‌گذرد توانسته بیش از90 هزار زندانی غیرعمد در جرائمی غیر از کلاهبرداری را آزاد کند؛ از محکومان مالی مربوط به مهریه، دیه و نفقه گرفته تا بدهکاران دیه ناشی از حوادث رانندگی و کارگاهی.
کد خبر: ۹۱۰۷۱۷

در این سال‌ها، زمان به نفع ستاد دیه و محکومان مالی گذشت. از این حیث که ستاد دیه هر سال بیشتر و بهتر شناخته شده و سال به سال با کمک مالی خیران، تعداد بیشتری از زندانیان آزاد شده‌اند. به گواه تاریخ، در اولین سال فعالیت ستاد دیه با استفاده از مبالغی که در جشن‌های گلریزان جمع‌آوری شد فقط 156 زندانی آزاد شدند. حال آن که در سال 90 این رقم جهشی فوق‌العاده کرد و برگزاری جشن‌های گلریزان و جمع‌آوری کمک‌های مالی افراد نیک‌اندیش به آزادی نزدیک به 13 هزار زندانی منجر شد.

کمک به ستادهای دیه کشور از راه‌هایی همچون شرکت در جشن‌های گلریزان، واریز به حساب‌های بانکی ستاد و این اواخر از طریق تلفن همراه میسر است که سال گذشته بیش از 20 هزار نیکوکار از این طریق به آزادی زندانیان کمک کردند، اما اگر قرار باشد بیش از 9000 زندانی غیرعمد موجود در زندان‌های سراسر کشور آزاد شوند به گفته رئیس این ستاد 500 میلیارد تومان نیاز است که بجز با نیک‌اندیشی مردم نیکوکار شدنی نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها