سیما لیموچی به المپیک نمی‌رود

روزهای پرکار بانوی‌موفق ‌پینگ‌پنگ

سیما لیموچی دو دوره پیاپی است که به‌عنوان سرمربی تیم ملی پینگ‌پنگ کارنامه‌ای بسیار درخشان از خود بر جای می‌گذارد.
کد خبر: ۹۰۲۴۵۵

‌‌از استعدادهای شگفت‌انگیز ندا شهسواری که بگذریم باید به سرمربی خوب و توانمند او هم اشاره کنیم؛ سیما لیموچی سال‌هاست در پینگ‌پنگ بانوان ایران نقشی تعیین‌کننده دارد و البته نقشی پررنگ هم در المپیکی شدن ندا شهسواری آن هم برای دو دوره پیاپی ایفا کرده است.

‌این مربی اما با وجود این اثرگذاری به هیچ عنوان مدعی نیست و هرگز جار و جنجال و هیاهو ندارد. کافی است رفتار او را با بسیاری از همتایان مرد و حتی همتایان زن او در تیم‌های ملی مختلف مقایسه کنیم.

لیموچی نه مدعی است که تیم‌های خارجی به او پیشنهاد می‌دهند و نه به‌دلیل مسائل مالی با فدراسیون قهر می‌کند، نه با شاگردانش مشکل پیدا می‌کند و نه علیه دیگر مربیان پینگ‌پنگ زن از رو شمشیر نمی‌بندد.‌ او سیما لیموچی است؛ بانویی که رفتاری بسیار گرم و محترمانه دارد. بانویی که البته نسبت به مسائلی همچون مشاوره‌های روان‌شناسی برای بازیکنان خیلی اهمیت می‌دهد؛ موضوع مهمی که بسیاری از مربیان به آن کاری ندارند.

تنهایی ندا در برزیل

در رقابت‌های المپیک هیچ جایی برای شکست وجود ندارد. اولین شکست به معنای حذف شدن از دور رقابت‌هاست. اینجا از کسب تجربه خبری نیست، همه باید هوشیار باشند. بسیاری از ورزشکارانی که سهمیه این رقابت‌ها را به‌دست آورده‌اند در قالب تیمی حرفه‌ای گام به المپیک می‌گذارند.

در اطراف خود همه چیز دارند. روان‌شناس، مشاور، پزشک و البته مربی. درباره ندا شهسواری که از حالا باید خودش را برای حضور در المیپک 2016 ریو آماده کند روان‌شناس، مشاور و حتی پزشک را نادیده می‌گیریم.

او حتی مربی خود را نیز به همراه نخواهد داشت. خود شهسواری در گفت‌وگویی تاکید کرد که لیموچی در این سال‌ها بیشترین زحمت را کشیده است. با تمام این اوصاف لیموچی در معیت شهسواری به المپیک اعزام نمی‌شود، این در حالی است که رئیس فدراسیون پینگ‌پنگ قطعا به برزیل خواهد رفت!

ندا شهسواری در المپیک 2012 لندن در همان مسابقه اول خود مقابل حریفی از نیجریه باخت و حذف شد. او این‌بار نمی‌خواهد بسرعت از گردونه رقابت‌ها کنار برود و در این میان حضور سیما لیموچی در کنار وی می‌تواند بزرگ‌ترین عامل برای موفقیت باشد. اما ندا در برزیل تنهاست. کار سخت او از همین الان شروع شده؛ کاری سخت بدون سیما لیموچی.

رکوردهای خانم مربی

لیموچی با این‌که بدون هیاهو به کار خود ادامه می‌دهد، اما کارنامه کاری‌اش پر از افتخارات و موفقیت‌های بی‌سابقه است.‌او نخستین مربی زنی است که موفق شده شاگردش را برای دومین دوره پیاپی راهی المپیک کند.

او رکورددار حضور در تیم ملی پینگ‌پنگ بانوان نیز به‌شمار می‌رود. او که راهی برزیل نمی‌شود حداقل باید تا روز آخر در کنار ندا شهسواری حضور داشته باشد، با این حال اخباری هم به گوش می‌رسد که شاید راهی المپیک شود، ولی احتمال این اتفاق بسیار کم است.‌

لیموچی اما از عملکرد تیم ملی پینگ‌پنگ بانوان رضایت کامل ندارد. او انتظار داشت سهمیه‌های پینگ‌پنگ ایران بیش از یک مورد باشد و مریم صامت هم بتواند المپیکی شود، اما چنین نشد. ‌او حالا با پشت‌سر گذاشتن بار سنگین انتخابی المپیک به کارهای دیگرش هم رسیدگی می‌کند.‌مربی پرکار پینگ‌پنگ بانوان این روزها خیلی سرش شلوغ است.

مسئولیت جدید خانم سرمربی

سیما لیموچی پس از این‌که شاگردش در انتخابی المپیک سهمیه را به‌دست آورد بلافاصله موقعیت جدیدی را تجربه کرد که برای او موفقیت بزرگی به‌شمار می‌رود.‌چهاردهمین دوره مجمع عمومی و انتخاباتی کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد که انتخابات دو عضو هیات اجرایی در دستور کار قرار داشت و در پایان لیموچی موفق شد با 29 رای به عضویت هیات اجرایی این مجمع درآید تا مسئولیت‌هایش حتی سنگین‌تر هم بشود.

لیموچی اما هر چقدر هم در این مجمع موفق باشد ماموریت خود را کامل نکرده، ماموریت او حضور در کنار ندا در المپیک بود که قرار نیست عملی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها