درست یک هفته از وقوع زمین لرزه در ژاپن، بخش هایی از این کشور به دلیل پس لرزه‌های متعدد و قدرتمند همچنان می لرزد و مردم این مناطق را آواره خیابانها و پناهگاه ها کرده است.
کد خبر: ۸۹۷۶۲۷
ژاپن همچنان می‌لرزد

به گزارش جام جم آنلاین ، مردم ژاپن از روز پنجشنبه گذشته که دو زمین لرزه به قدرت 6.5 و 7.3ریشتری به فاصله کمتر از چند ساعت مناطق وسیعی از جنوب غرب این کشور را لرزاند، همچنان شاهد وقوع پس لرزه های متعدد هستند.

سازمان لرزه نگاری ژاپن امروز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد، شواهدی که نشان دهد پس لرزه ها متوقف می شود، وجود ندارد و انتظار می رود که لرزش ها همچنان برای مردم این کشور بخصوص در منطقه «کوماموتو» نگران کننده و هراس آور باشد.

شمار کشته های دو زمین لرزه اولیه و پس لرزه های پس از آن تاکنون 59 نفر اعلام شده و این در حالیست که هزاران نفر نیز در این حادثه مجروح شده اند.

پس لرزه هایی که شمار آنها از مرز 700 مورد گذشته باعث شده است تا مردم شب های متوالی را در خودروهای خود بخوابند و رانش زمین نیز بسیاری از خانه ها را در زیر خروارها خاک مدفون کرده است.

پیشتر شمار کشته ها 48 نفر اعلام شده بود ولی 11 نفر در منطقه «کوماموتو» از یک هفته قبل در زیر آوار بودند که حالا شبکه خبری «ان.اچ.کی» ژاپن گزارش کرده است که آنها دیگر زنده نیستند.

مردم در منطقه زلزله زده «ماشیکی» هم می گویند که ما هرگز فکر نمی کردیم زمین هر روز زیر پاهایمان بلرزد. اوضاع اصلا خوب نیست. می ترسیم و آب و غذای کافی نداریم و وضعیت خوابمان هم مناسب نیست.

سازمان لرزه نگاری ژاپن اعلام کرده است که نزدیک به 85 پس لرزه که در این مدت در جزیره «کیوشو» در منطقه کوماموتو رخ داده بالا 4 ریشتر قدرت داشته است.

روز گذشته - چهارشنبه - زلزله ای به قدرت نزدیک به 6 ریشتر بار دیگر در این منطقه رخ داد اما سازمان لرزه نگاری ژاپن می گوید فعلا موردی از سونامی مشاهده نشده است.

سال 2011 میلادی بر اساس آماری که روزنامه «ژاپن تودی» منتشر کرده است بر اثر زمین لرزه و سونامی قوی و به دنبال آن بروز فاجعه اتمی در نیروگاه فوکوشیما نزدیک به 20 هزار نفر کشته شده اند.

هم اکنون هوا در جزیره زلزله زده «کیوشو» به شدت سرد شده و برودت هوا در شب ها منفی 8 درجه است و همین موضوع کار را بر حادثه دیدگان که شمار آنها به بیش از 100 هزار نفر می رسد، سخت تر کرده است.

بارش باران نیز زمین را سست کرده است و نگرانی از رانش زمین و ویران شدن ساختمان هایی که از زمین لرزه آسیب دیده اند، رو به افزایش است.

در واقع بسیاری از کسانی که در این زمین لرزه ها جان باختند کسانی هستند که پس از زلزله اول به خانه هایشان بازگشته بودند.

گزارش ها حاکیست، بیشترین خسارات به «ماشیکی» در منطقه «کیوشو» وارد شده که نزدیک به 5 هزار و 500 خانه از میان 11 هزار خانه مسکونی آن ویران شده است.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها