یکی از مهم‌ترین تاثیرات منفی طلاق، ایجاد شرایط روحی نامناسب برای فرزندان است. طلاق زن و شوهر می‌تواند بیشترین تاثیر منفی را روی فرزندان آنها بگذارد. زن و شوهر باید توجه داشته باشند که حضور مستمر پدر و مادر در خانواده و مشارکت صمیمانه آنها در انجام مسئولیت‌ها و فراهم کردن شرایط مناسب برای رشد و پرورش کودک بسیار بااهمیت است.
کد خبر: ۸۹۴۵۶۶

اگر حضور یکی از والدین در خانواده قطع شود، آثار بسیار بد و عمیقی بر ذهن و روان فرزندان بخصوص در سنین پایین‌تر باقی می‌گذارد. در واقع پس از جدایی زن ومرد، این فرزندان هستند که گرفتار زندگی ناخواسته‌ای می‌شوند و خیلی زودتر از آنچه که تصور می‌رود، یأس و استرس و ناامیدی را تجربه می‌کنند.

این مساله در ادامه بر عملکرد تحصیلی، سازگاری اجتماعی، اعتماد به نفس و موقعیت‌های شغلی و اجتماعی آینده آنها اثرات منفی پایداری خواهد گذاشت. به همین دلیل است که به زنان و شوهرانی که دارای اختلاف هستند، توصیه می‌شود، اگر فرزند دارند، پیش از انجام هر گونه تصمیمی به آینده فرزندانشان فکر کنند. جدایی آنها ممکن است تاثیراتی بد و منفی روی فرزندانشان بگذارد. تا جایی که ممکن است این تاثیرپذیری‌های منفی غیرقابل جبران باشد.

فرزندان حتی چند سال پس از جدایی پدر و مادرشان باز هم به رویای آشتی آنها فکر می‌کنند. به همین دلیل بهتر است پیش از فکر کردن به اختلافات و خودخواهی ها، به روحیه حساس فرزندان توجه شود و در صورت امکان خانواده واقعی را از این فرزندان نگیرند.

دکتر تاجیک اسماعیلی - روان‌شناس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها