8 برداشت از ستاره‌ جنوبی بسکتبال که به تیم پتروشیمی بندر امام آمده است

حدادی به دنبال 2 قهرمانی در یک سال

1. بازی نیمه نهایی ایران با چین در بسکتبال جام ملت‌های آسیا و توپ‌هایی که به دست حامد حدادی نرسید تا ایران بخت بهتری برای راهیابی به بازی نهایی پیدا نکند. ایران در آن بازی فقط به چین نباخت بلکه سهمیه مستقیم المپیک ریودوژانیرو را از دست داد که یکی از عوامل مهم باخت و نرفتن روی بام بسکتبال آسیا همان توپ نرساندن به مرد بزرگ بسکتبال ایران در زیر سبد میزبان بود. حامد حدادی برنده سه فینال جام ملت‌های آسیا و یک فینال باشگاه‌های ایران این روزها از فینال لیگ بسکتبال چین (CBA) و با پیراهن تیم سیچوان با جام قهرمانی بازگشته است تا خودش را به عنوان بازیکن بازی‌های نهایی بسکتبال آسیا مطرح کند. او پس از سومین حضور در لیگ بسکتبال چین به فینال رسیده است تا این نکته را ثابت کند در آسیا به بازیکنی بی‌همتا تبدیل شده و تیمی که از سنتر بلندقامت بسکتبال ایران استفاده می‌کند، می‌تواند یک پای فینال باشد. او در بازگشت به ایران بلافاصله با پتروشیمی بندر امام قرارداد بست تا یک فینال دیگر را تجربه کند و از طرفی به خواسته‌اش که حضور در بسکتبال خوزستان بود، برسد.
کد خبر: ۸۹۴۰۰۴

2. زندگی در چین برای ستاره ایرانی CBA عادی شده است. دیگر کسی بعد از سه سال زندگی و بازی در چین از او نمی‌پرسد با غذاهای آنجا چگونه کنار می‌آید یا برنامه‌اش برای فصل بعد چیست؟ حامد حدادی در بسکتبال چین جاافتاده است و تیم‌های زیادی به او نگاه خریدارانه دارند. او که دوست دارد یک سال دیگر در NBA بازی کند تا سابقه حضورش را در این لیگ به هفت سال برساند هنوز چشم انتظار پیشنهادهایی از ینگه دنیاست. برای سنتر برتر آسیا پول تیم‌های چینی قابل توجه است، اما سطح رقابت‌ها در آمریکا همچنان حدادی را برای بازگشت به NBA وسوسه می‌کند هر چند سابقه هفت سال بازی در لیگ حرفه‌ای ایالات متحده می‌تواند امتیازهای دیگری برای حامد حدادی به همراه داشته باشد. برای بازی در آمریکا حدود 50 تا 60 درصد از دستمزد برای مالیات کم می‌شود، اما در چین مالیات خیلی کمتر است.

3. مهدی کامرانی، صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی سه ملی پوش بسکتبال با نماد نسل طلایی بسکتبال ایران این فصل در لیگ چین بازی کردند. کامرانی همراه تیم خود نتوانست نتایج خوبی بگیرد و حتی به پلی‌آف نرسید. صمد نیکخواه بهرامی با ژیجیانگ به جمع هشت تیم پیوست و برای تیمی که کسی فکر موفقیتش را نکرده بود سنگ تمام گذاشت، اما با این تیم از حضور در نیمه نهایی بازماند و فقط حامد حدادی با سیچوان بلو فینالیست شد. بخش زیادی از امتیازات حدادی با پاس‌ها و ریباند‌ها و بلاک شات‌هایش در لیگ چین کافی بود تا سیچوان به این موفقیت برسد. او همچنان تنها نماینده بسکتبال ایران در لیگ چینی هاست که در بین بازیکنان قاره‌های دیگر ازجمله آمریکایی‌های CBA می‌درخشد و صحبت از تمدید قراردادش با تیم چینی است. پس از قهرمانی با مهرام در لیگ برتر فصل گذشته حامد حدادی در ویترین افتخاراتش یک نشان قهرمانی دیگر را آن هم با یک تیم خارجی در آن سوی دنیا جای داده است.

4. ستاره تیم ملی بسکتبال ایران از این که برخی رویدادهای لیگ چین در ایران بزرگ‌تر از حد معمول جلوه داده می‌شود ناراحت است. حدادی زمانی که در NBA بازی می‌کرد نیز از برخورد رسانه‌های ایران با حضورش در این لیگ ناراضی بود زیرا انگار برای بسیاری هنوز روشن نشده بود جوان ایرانی در چه سطحی از بسکتبال دنیا بازی می‌کند از این رو برخی تیترها برایش خوشایند نبود. حدادی امسال در جریان یکی از دیدارهای تیمش در لیگ چین وقتی بازیکن حریف با او درگیر شد، فقط قصد دفاع از حملات لی ژیائو ژو را داشت که در رسانه‌های ایرانی موضوع به گونه‌ای دیگر انعکاس پیدا کرد. درگیری این دو بازیکن با دخالت بقیه بازیکنان شدت گرفت و در نهایت با دخالت ماموران امنیتی به پایان رسید. این ماجرا با سه جلسه محرومیت حدادی از همراهی سیچوان به پایان رسید.

5. بازی‌های انتخابی المپیک ریو و سرنوشت نسل طلایی بسکتبال. بعد از بازی‌های جام ملت‌های آسیا در چین که نسل طلایی نخستین تجربه بازی کردن زیر نظر درک بائرمن سرمربی آلمانی را پشت‌سر گذاشت صحبت‌های زیادی با محور تغییر نسل تیم ملی مطرح شد، اما عبور از نام‌هایی مثل حامد حدادی یا صمد نیکخواه بهرامی به این راحتی میسر نیست. حامد حدادی ستون تیم ملی است و در پست او کمبود شدید بازیکن در تیم ملی احساس می‌شود. حدادی در اندازه‌های کلاس بسکتبالیست‌های اروپایی است و چنانچه ایران بخواهد در بازی‌های انتخابی المپیک بختی برای خودش متصور باشد باید به حدادی با استانداردهای بین‌المللی بازی این بازیکن توجه کند. ایران در رقابت‌های انتخابی تورین ایتالیا با یونان و مکزیک همگروه است و حدادی آماده از جنبه‌های فنی و روانی اعتماد به نفس تیم ملی را بیشتر می‌کند.

6. جام باشگاه‌های آسیا و تیم‌هایی که مرد فینال‌های بسکتبال در قاره کهن را دوست دارند. حامد حدادی برخلاف مهدی کامرانی که در باشگاه‌های غرب آسیا برای پتروشیمی بندرامام بازی کرد به خاطر همزمانی این رقابت‌ها با لیگ چین نتوانست تیم دوم خود را در این فصل انتخاب کند، اما خیلی‌ها منتظر انتخاب بعدی بهترین سنتر آسیا بودند. در ایران از پتروشیمی بندرامام به او پیشنهادهایی رسید. او به عنوان یک خوزستانی دوست داشت یک بار هم که شده برای تیم خوزستانی به میدان برود و قهرمان شود. از طرفی بازیکنی در موقعیت حدادی بدون پیشنهاد خارجی نمی‌ماند. بعد از پایان رقابت‌های باشگاه‌های غرب آسیا الریاضی لبنان که به مرحله نهایی جام باشگاه‌ها صعود کرده، به حدادی پیشنهاد داده بود، اما پاسخ به پیشنهاد تیم خوزستانی، به همه ماجراهای پیوستن حدادی به تیم جدیدش پایان داد.

7. یک استعداد بسکتبالی با 218سانتی‌متر قد قطعا برای پشت میزنشینی در اداره ساخته نشده است. حامد حدادی را فقط باید در میدان بسکتبال دید؛ همان گونه که خودش هم اعتقاد دارد، شکرگزار نعمتی است که خداوند به او داده. حدادی بسیار باتجربه‌تر از جوانی شده که روزگاری دستش را به شیشه رختکن تالار آزادی کوبید و بهای سختی برایش پرداخت. او چنانچه به گذشته بازگردد خیلی از کارهایش را تکرار نمی‌کند. او از لیگ ایران تا لیگ چین عاشق بسکتبال است و برای بسکتبال تا جایی که می‌تواند می‌دود. در تیم ملی یا همراه تیم باشگاهی در ایران و CBA، فرقی ندارد. حامد حدادی می‌خواهد از استعدادی که خدا به او هدیه کرده است استفاده کند. فینال‌های بیشتری را تجربه کند همین طور قهرمانی‌های خاطره انگیز را.

8. قهرمانی با سیچوان در لیگ چین و اینک بازی‌های نهایی در لیگ ایران. حامد حدادی در آستانه خلق یک رکورد در دوران بسکتبال خودش است.اگر او با پتروشیمی بندرامام قهرمان شود آن وقت تنها بازیکن ایرانی است که در یک سال دو جام را در دو کشور آسیایی بالای سر می‌برد. حامد حدادی دوران خوب بسکتبال در فصل 2016 ـ 2015 را با قهرمانی در لیگ ایران کامل می‌کند، اما برای این بازیکن بلند بالای بسکتبال یک هدف دیگر باقی مانده است؛ بازی در رقابت‌های انتخابی المپیک. او در این رقابت‌ها که تیر امسال در تورین ایتالیا برگزار می‌شود با جمعی از برترین‌های بسکتبال رودررو می‌شود. آنته تومیچ از کرواسی، کوستا کوفوس از یونان، آندرا باریانی از ایتالیا،‌ گوستاوو آیون از مکزیک و صلاح مجری از مصر، رقبایی هستند که بازی حدادی در تورین را انتظار می‌کشند. بازیکنانی که در NBA بازی می‌کنند همان گونه که حدادی تجربه بازی در این سطح را سال‌ها پیش اندوخته است.

محمد رضاپور

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها