جاعل حرفه‌ای که چک پول‌های جعلی را به دستگاه‌های خود دریافت بانک می‌دهد و به جای آن از دستگاه‌های خودپرداز چک پول‌های واقعی می‌گیرد، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
کد خبر: ۸۹۳۷۸۰

به گزارش جام‌جم، اواخر سال گذشته نماینده حقوقی یکی از بانک‌های خصوصی با مراجعه به دادسرای ناحیه 6 تهران اعلام کرد شخصی ضمن افتتاح حساب بانکی در یکی از شعبه‌های این بانک و دریافت عابربانک از طریق دستگاه خوددریافت‌، اقدام به ارائه چک‌ پول‌های مجعول به دستگاه کرده و در ادامه معادل این مبلغ را به شکل پول واقعی از دستگاه‌های خودپرداز دریافت کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع تحصیل مال از طریق نامشروع و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 6 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی با شناسایی شخصی به نام مسعود به عنوان صاحب حساب و انتقال وی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، با بررسی اظهارات این شخص و همچنین سوابق احتمالی وی متوجه شدند مسعود هیچ گونه اطلاعی از ارائه چک‌های جعلی به دستگاه خوددریافت بانکی نداشته است .

مسعود در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: مرد جوانی به من مراجعه کرد و مدعی شد مادرش بیمار است و باید هزینه بیمارستان را کارت به کارت واریز کند تا او جراحی شود اما به دلیل این‌که مدارک هویتی ندارد، بانک برای او حساب باز نمی‌کند. او به من پیشنهاد مبلغی پول به عنوان حق الزحمه داد و خواست تا با او به یکی از شعبه‌های بانکی بروم و پس از افتتاح حساب، کارت عابربانک را در اختیار وی قرار دهم.

در ادامه تحقیقات پلیسی و با بررسی تراکنش‌های مالی حساب عابربانک متعلق به مسعود، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از شهروندان شدند که پول از این حساب به حسابشان واریز شده بود. تمامی این افراد در اظهاراتی مشابه عنوان کردند جوانی حدود 30 ساله با مراجعه به آنها و طرح موضوع محدودیت برداشت نقدی از دستگاه‌های خودپرداز بانکی، با جلب اعتماد این افراد و واریز پول به حسابشان، معادل پول واریزی را از آنها دریافت کرده است .

در ادامه رسیدگی به پرونده و با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته محل افتتاح حساب و شناسایی تصویر متهم از سوی مالک حقیقی حساب و همچنین مطابقت تصویر این شخص با تصاویر به‌دست آمده از چهره‌نگاری‌های به‌عمل آمده از دیگر افرادی که پول به حساب آنها واریز شده بود، تصویر متهم جوان به دست آمد.

با اقدامات کارشناسی از سوی بانک، ضمن شناسایی اشکال نرم‌افزاری موجود در سیستم بانک، ضعف امکان ارائه چک پول جعلی به دستگاه‌های خوددریافت این بانک نیز برطرف شده است .

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی‌، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت‌: در ادامه رسیدگی به این پرونده و برای شناسایی و دستگیری متهم، دستور انتشار تصاویر به‌دست آمده از متهم پرونده توسط بازپرس پرونده صادر شده است. از شهروندانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند درخواست می‌شود هرگونه اطلاعات در خصوص هویت واقعی یا محل سکونت، محل تردد و ... این شخص را از طریق شماره تماس‌های 21865649 و 21865633 در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار دهند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها