از طریق مرز دریایی بندر خرمشهر

پیکر 68 شهید دفاع مقدس به کشور بازگشتند

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) پیکرهای مطهر 68 شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس از مرز دریایی اداره بندر و دریانوردی خرمشهر به کشور بازگشت.
کد خبر: ۸۸۳۷۴۴
پیکر 68 شهید دفاع مقدس به کشور بازگشتند

به گزارش جام جم آنلاین ، پیکر شهدای تازه تفحص شده روز دوشنبه سوم اسفند همزمان با شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها از مرز دریایی بندر و دریانوردی خرمشهر وارد کشور شد.

پیکرهای مطهر این شهیدان در اسکله پایگاه دریایی خرمشهر طی تشریفات ویژه ای از سوی نیروی انتظامی مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

پیکر مطهر این شهدا که در مناطق عملیاتی فاو، زبیدات، مجنون و جزیره ام الرصاص تفحص شده است و از مجموع 68 پیکر شهید، 40 شهید در جزیره ام الرصاص تفحص شده که کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پس از 29 سال توانسته است به این جزیره وارد شود.

فرمانده قرارگاه کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح نیز گفت: پیکر مطهر این شهدا مربوط به عملیات والفجر 8، تک عراق در فاو، عملیات های کربلای 4، تک ایذایی والفجر 8 در منطقه ام الرصاص، منطقه کتیبان و پاسگاه زید، عملیات خیبر در جزیره مجنون و عملیات محرم و والفجر 1 در منطقه زبیدات بوده که پس از استقبال مردم آبادان و خرمشهر برای شناسائی به تهران منتقل می شوند.

سرهنگ حسین عشقی از تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در ایام فاطمیه خبر داد و اظهار کرد:پیکر تعدادی از شهدای گمنام که در گذشته امکان شناسایی آنها میسر نشد، همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در برخی از شهرها تشییع شده و به خاک سپرده می شوند.

وی درباره تعداد تفحص های انجام شده گفت:امسال خوشبختانه بیش از 450 شهید در مجموع تفحص ها پیدا شد که یک سوم آنها شناسایی و به خانواده هایشان تحویل داده شد و باقی شهدا نیز در مناطق مختلف کشور به خاک سپرده شدند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها