سایه روشن

شهادت سردارحاج سعید سیاح طاهری

تسنیم نوشت: شهید حاج سعید سیاح طاهری در دفاع از حریم آل‌الله به همرزمان شهیدش در ملکوت اعلی پیوست. او از جمله فرماندهان دفاع مقدس بود که در جریان جهاد علیه گروه‌های تکفیری و در مسئولیت مستشاری در سوریه به شهادت رسید.
کد خبر: ۸۷۲۹۶۱

سفر رئیس‌جمهور چین به تهران و ریاض

رئیس‌جمهور چین درحالی دوم بهمن به دعوت رسمی حسن روحانی، همتای ایرانی خود در صدر یک هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی برای دو روز به تهران سفر می‌کند که پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری نوشته، امضای چندین سند همکاری میان تهران و پکن در دستور کار این سفر قرار دارد. همزمان شینهوا، خبرگزاری رسمی چین گزارش کرده است که شی جین پینگ علاوه بر سفر به ایران، سفری به عربستان سعودی و مصر هم خواهد داشت.

کومور، روابط خود را با ایران قطع کرد!

در ادامه حمایت برخی کشورهای کوچک آفریقایی از تنش‌آفرینی ریاض، مجمع‌الجزایر کومور، روابط دیپلماتیک خود را با کشورمان قطع کرد. به گزارش ایرنا، حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه این خبر را تائید کرده است. کومور در جنوب شرقی آفریقا، حدود 700 هزار نفر جمعیت دارد.

توصیه مجتهدزاده به مقامات امارات

عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات که توئیت‌های ضدایرانی‌اش با پاسخ قاطع محمدجواد ظریف مواجه شده، در تازه‌ترین توئیت خود به کنایه هشتگ 101 DiploMaturity #(بلوغ دیپلماتیک 101) را راه‌اندازی کرد و نوشت: «سفارت‌های کشورهای دیگر را نسوزانید یا غارت نکنید، اعضای این سفارت‌ها را به گروگان نگیرید.» به گزارش خبرآنلاین در واکنشی به این مواضع ضدایرانی، دکتر پیروز مجتهدزاده در نامه سرگشاده‌ای خطاب به مقامات امارات نوشت: خود شکوهمندبین نباشید، ایران نبود، هنوز هم چند قبیله بودید.

لاریجانی: اختلاف، رونق اقتصادی ایجاد نمی‌کند

علی لاریجانی، رئیس مجلس در دیدار با اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات استان قم گفت: فضای کشور باید به سمت وفاق ملی و همگرایی و ایجاد فهم مشترک از مسائل و مشکلات برای رسیدن به رونق اقتصادی بویژه در مرحله پس از اجرای برجام سوق داده شود. وی تاکید کرد: تشتت آرا و اختلاف، تولید و رونق اقتصادی ایجاد نمی‌کند. به گزارش فارس، لاریجانی یادآور شد: باوجود برخی شیطنت‌ها در مسأله نفت و کاهش قیمت آن، بالاخره این موضوع پایان خواهد یافت.

ظریف و کری؛ 11 تماس تلفنی در 14 روز

آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: از ابتدای سال جدید میلادی تاکنون، وزیر خارجه آمریکا با همتای ایرانی خود حداقل 11 بار تماس تلفنی داشته است. پنج تماس از 11 تماس وزیران خارجه دو کشور در ارتباط با دستگیری ده تفنگدار آمریکایی بوده است. به گزارش فارس، آسوشیتدپرس نوشت: فعالیت‌های کری و ظریف در عرصه دیپلماسی با توجه به این‌که کشورهایشان هیچ رابطه دیپلماتیکی با هم ندارند، بسیار زیاد است. این در حالی است که در مقابل دیپلمات ارشد آمریکا، تنها دو مرتبه با عادل الجبیر، وزیر امورخارجه عربستان سعودی گفت‌وگو داشته است.

تردید؛ طرح جدید دشمن در ایران

سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه پنجشنبه در یادواره سردار شهید حسینی محراب و شهدای عملیات کربلای 5 در مشهد، از ایجاد تردید به عنوان طرح جدید دشمن برای شکستن مقاومت ملت ایران در برابر استکبار یاد کرد. به گزارش مهر، وی تصریح کرد: از آنجا که دشمن پس از تصویب قطعنامه، طرح نفوذ را برای ازهم‌پاشیدگی و گسستگی مقاومت ملت ایران کافی ندید، لذا اکنون با استفاده از حربه ایجاد تردید سعی دارد تا پایه‌های این مقاومت شکل گرفته را توسط نظام اسلامی در برابر استکبار سست کند.

وحشت صهیونیست‌ها از پیامدهای دفاعی لغو تحریم‌ها

رژیم صهیونیستی از اعلام برنامه گسترده ایران برای بازسازی ارتش خود با جنگ‌افزارهای نوین با اتکا به سلاح‌های ساخت روسیه بلافاصله پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی، عمیقا اظهار نگرانی کرد. روزنامه یدیعوت آحارنوت در صفحه نخست خود خبر «سلاح روسی در راه ایران... هدیه‌ای نگران‌کننده برای اسرائیل» را تیتر زد. به گزارش ا نتخاب، در این روزنامه اشاره شده است، شدیدترین مسأله‌ای که در این ارتباط اسرائیل را نگران می‌کند، نوسازی نیروی هوایی ایران و دستیابی این کشور به هواپیماهای مدرن از نوع «سوخو30» است. تلاش فرانسوی‌ها برای فروش جنگنده رافال به تهران، در کنار خرید برخی دیگر تجهیزات نظامی ازجمله اس300 و تانک‌های تی90 نیز از دیگر نگرانی‌های تل‌آویو از پیامدهای دفاعی اجرای برجام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها