برادر آیت الله شیخ نمر باقر النمر، عالم شهید عربستانی تأکید کرد که تلاش ها برای تحویل گرفتن پیکر این شهید عالیقدر برای به خاکسپاری در زادگاهش ادامه دارد و این موضوع از نظر انسانی، شرعی و دینی، حق این شهید و خانواده اش است.
کد خبر: ۸۶۹۷۷۰
برای تحویل پیکر برادرم تلاش می کنیم

به گزارش جام جم آنلاین، محمد النمر در گفت وگو با شبکه خبری العالم گفت: شورای خاندان النمر با صدور بیانیه و درخواستی خطاب به دولت عربستان خواستار تحویل پیکر این شهید بزرگوار شدند؛ ما همچنین با برخی از افرادی که دارای نفوذ و تأثیر بر نهادهای ذیربط هستند گفتگو کرده ایم، اما تاکنون هیچ پاسخ صریح و واضحی در این باره دریافت نکرده ایم.

برادر شهید نمر افزود: تحویل گرفتن پیکر شهید نمر با هدف دفن وی در زادگاهمان و براساس آداب و رسوم خاص منطقه اولویت اصلی ماست و با وجود عدم همکاری نهادهای مرتبط در این باره به تلاش هایمان برای بازپس گیری پیکر شهید نمر ادامه می دهیم.

محمد النمر همچنین درباره درخواست از نهادهای حقوقی خارجی برای تحویل پیکر شهید نمر نیز گفت: ما برای باز پس گیری پیکر شهید نمر، به نهادهای بین المللی پناه نخواهیم برد و حتی قبل از اعدام شدن ایشان، ما از هیچ کدام از نهادهای خارجی نخواستیم برای آزادی وی اقدام نمایند.

برادر شهید نمر، تصریح کرد: ما به درخواست هایمان از نهادهای داخلی و تلاش در این زمینه [از طریق دستگاههای دولتی عربستان] ادامه می دهیم و امیدواریم دولت عربستان به درخواست های ما پاسخ دهد و در صورت عدم دستیابی به پاسخ از سوی دولت، هرگز هیچ طرف خارجی را در این زمینه دخالت نخواهیم داد.

محمد النمر درباره وضعیت منطقه پس از شهادت شیخ نمر نیز گفت: شهید نمر دارای جایگاه والایی در میان مردم منطقه و خارج از آن بود ایشان یک عالم و مجتهد بود و با توجه به جایگاه دینی و شرعی اش در منطقه، بسیار مورد احترام و تقدیر بود، از این رو، به دنبال انتشار خبر شهادت ایشان، این امر انعکاس بسیاری در سطح منطقه و جهان داشته است؛ از زمان انتشار خبر، مردم اقدام به بستن فروشگاهها کرده و به نشانه عزاداری، لباس سیاه پوشیده و اقدام به برگزاری مراسم بزرگداشت و عزاداری کرده اند و از همان روز اول تاکنون به طور گسترده در مراسم ترحیم و بزرگداشت ایشان شرکت کرده اند.

آیت الله نمر باقر النمر روز شنبه توسط دستگاه قضایی رژیم سعودی و با اتهامات واهی اعدام شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها