اعلام اولین رنکینگ تکواندوکاران در سال المپیک

خدابخشی همچنان در صدر

کیمیا علیزاده تنها 17 سال دارد، اما به عنوان یک نوجوان که حتی مدرسه‌اش را هم تمام نکرده نقشی قابل توجه در تاریخ ورزش بانوان پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۶۴۴۴۸
کیمیای ورزش ایران

این ملی‌پوش تکواندوی بانوان که در وزن منهای 57 کیلوگرم روی شیاپچانگ می‌رود نخستین بانوی تکواندوکاری است که از رقابت‌های جهانی مدال گرفته است. این اتفاق همین امسال افتاد. دختر بلند قامت تکواندوی ایران در رقابت‌های جهانی تکواندوی روسیه دست به کار بزرگی زد و در حالی که حتی شانس ایستادن روی سکوی قهرمانی را داشت به مدال برنز دنیا رسید.
البته کیمیا یک سال قبل از آن در رقابت‌های جهانی نوجوانان هم در وزن منهای 52 کیلوگرم با شکست دادن حریف آلمانی خود موفق به کسب مدال طلا شده بود تا یکی از شاخص‌ترین چهره‌های ورزش بانوان در این دو سال اخیر باشد.
این دختر کرجی تکواندوی ایران از 9 سالگی این ورزش را آغاز کرد و جالب این‌که در ابتدا به اجبار خانواده‌اش در کلاس‌های آموزشی تکواندو شرکت می‌کرد، اما زمانی که نخستین مدال خود را در رقابت‌های استانی به دست آورد انگیزه زیادی پیدا کرد و موفقیت‌های او شروع شد.
کیمیا که به‌عنوان پدیده تکواندوی بانوان ایران شناخته می‌شود روی هم رفته هشت مدال بین‌المللی دارد که مهم‌ترینشان همان برنز رقابت‌های جهانی بزرگسالان و طلای رقابت‌های جهانی نوجوانان است. به این جمع باید طلای المپیک نوجوانان در نانجینگ را هم اضافه کرد. در واقع او فعلا روی دور برد و مدال‌آوری است. علیزاده برای المپیک 2016 ریو هم نقشه‌های زیادی دارد، هر چند کار او و اکرم خدابنده، دیگر ملی‌پوش تکواندوی بانوان برای رسیدن به این رقابت‌ها خیلی سخت است. تیم تکواندوی بانوان شانسی برای کسب سهمیه از طریق رنکینگ ندارد و تنها شانس از راه رقابت‌های بین قاره‌ای می‌گذرد که البته سطح این رقابت‌ها نزدیک به جهانی است. علیزاده در حالی که هنوز سهمیه المپیک 2016 را به دست نیاورده می‌گوید حتی مدال‌آوری در المپیک ریو هدف نهایی او نیست. طبیعی هم است؛ او تنها 17 سال دارد و کسب مدال المپیک هم نمی‌تواند پایانی برای پدیده تکواندوی ایران باشد.
او این روزها سخت‌ترین تمرینات را با اکرم خدابنده ـ که از او بزرگ‌تر و باتجربه‌تر است ـ پشت سر می‌گذارد تا خود را برای رقابت‌های بین قاره‌ای آماده کند. برای او که قبلا در رقابت‌های جهانی بزرگسالان روی سکو رفته است قهرمانی در جام بین قاره‌ای و کسب سهمیه المپیک 2016 ریو بسیار محتمل است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها