آخر هفته‌ای دیگر از راه رسید و باز فرصت مناسبی است که خستگی یک هفته کار و تلاش را با لذت بردن از فضای فرهنگی و هنری تاخت بزنیم و دمی در سایه فرهیختگی و چه بسا سرگرمی بیاساییم.
کد خبر: ۸۵۹۷۲۶

دیدنی

پیشنهاد تئاتری ما برای این آخر هفته قطع به یقین پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت است که این روزها با شور و حرارت خاصی برگزار می‌شود و استقبال بالای مردمی از آن شایان توجه است. این ایام در تماشاخانه‌های مختلف پایتخت نمایش‌های مختلفی با موضوع مقاومت روی صحنه می‌رود و اجرای نمایش‌های خیابانی در فضای باز مجموعه تئاترشهر، خانه هنرمندان و مزارمطهر شهدا در بهشت زهرا، مردم زیادی را گردهم می‌آورد؛ حضوری که باعث آشتی و ارتباط هر چه بیشتر مردم با هنر تئاتر می‌شود.

نمایش «پدران، مادران، فرزندان» به کارگردانی آرش عباسی ساعت 17 و 30 و همچنین 19 و 30 دقیقه هر شب در تالار سایه تئاترشهر اجرا می‌شود.

زری اماد هم نمایش «فولاد هرگز زنگ نمی‌زند» نوشته سیروس همتی را ساعت 18 در پلاتوی تئاترشهر روی صحنه می‌برد.

احمد ساعتچیان، بازیگر شناخته شده تئاتر هم به عنوان کارگردان نمایش «نام من ریچل کوری است» را امشب در دو نوبت 19 و 21 در تماشاخانه سرو اجرا می‌کند.

نادر رجب‌پور هم نمایش «پله پله تا ملاقات» را در ساعت 17 و 30 و همچنین 18 و 30 در تالار اندیشه روی صحنه می‌برد. نمایش «به رنگ حماسه» به کارگردانی مصطفی بوعذار هم ساعت 19 در برج آزادی اجرا می‌شود. مریم معترف هم این روزها نمایش دفاع مقدسی «تاریخ انقضا» را ساعت 19 در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه می‌برد و علی برجی هم ساعت 20 و 30 دقیقه نمایش «سال کبیسه عیسی» را در تماشاخانه مشایخی اجرا می‌کند. نیما دهقان هم نمایش «جان گز» را فردا در دو نوبت 19 و 21 در تماشاخانه سرو روی صحنه خواهد برد.

تماشایی

پیشنهاد سینمایی این آخر هفته هم دیدن فیلم جامه‌دران است. فیلمی به تهیه کنندگی سیدجمال ساداتیان، تهیه‌کننده معتبر سینما و کارگردانی حمیدرضا قطبی که این کار نخستین فیلم سینمایی او محسوب می‌شود. منتها فیلم با نگاهی منصفانه و با کمی اغماض فراتر از ساخته نخست یک فیلمساز است و ویژگی‌های خوبی برای تماشا دارد. جامه‌دران یک فیلم کلاسیک و قصه گوست و هرچه داستان جلوتر می‌رود، یخش آب می‌شود و با باز کردن تدریجی گره‌های فیلمنامه و ابهامات، تماشاگر را بیشتر درگیر اثر می‌کند. رابطه بارها روایت شده ارباب و رعیتی این بار از زاویه دیگری به تصویر کشیده می‌شود.

مصطفی زمانی، باران کوثری، پگاه آهنگرانی و مهتاب کرامتی از جمله بازیگران «جامه‌دران» هستند.

رفتنی

رفتنی این آخر هفته هم مرتبط با جشنواره سراسری تئاتر مقاومت است. در کنار تماشای نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی، می‌توانید تا شنبه از ساعت ۱۳ تا ۲۰ همراه خانواده و دوستان به نگارخانه تابستان خانه هنرمندان بروید و عکس‌های این رویداد را به نظاره بنشینید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها