حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی، سال 93 را پرجایزه‌ترین سال سینمای ایران دانست و گفت: سینمای ایران با تولید 97 فیلم‌سینمایی توانست 234 جایزه را از جشنواره‌های مختلف جهان به دست آورد.
کد خبر: ۸۵۷۵۸۷

به گزارش جام‌جم، رئیس سازمان سینمایی که در مراسم اختتامیه سی‌و‌‌دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور پیدا کرده بود، ضمن اعلام این خبر گفت: خیلی خوشحال هستم از این‌که سینمای ایران جایگاه خیلی خوبی در عرصه بین‌المللی دارد. بیش از سه‌ دهه است که ملت ایران با زبان زیبای تصویر با جهانیان حرف می‌زند؛ آن هم جهانی که پر از خشونت و اسلحه است. حرف‌زدن با زبان هنر ریشه در فرهنگ ملت ما دارد و امیدوارم سینمای جوان هم به جوانان ما امید بدهد. امیدوارم وقتی هم که این کارگردانان جوان وارد سینمای حرفه‌ای شدند باز هم همین قدر خوب و دوست‌داشتنی باشند. انجمن سینمای جوانان امید سینمای ایران است و اگر این سینما و عرصه فیلم کوتاه پرقدرت به کار خود ادامه می‌دهد به دلیل حضور جوانان است.

حجت‌الله ایوبی ادامه داد: امسال صحنه‌های زیبا و پرامیدی را در جشنواره فیلم کوتاه تهران دیدم، دلم می‌خواست هر روز به پردیس سینمایی چارسو بیایم و از فضای پرشور و نشاطی که اینجاست، انرژی بگیرم.

معاون وزیر ارشاد همچنین به اظهارنظری درباره دبیر جشنواره فیلم کوتاه و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران پرداخت و گفت: اخلاق کمترین چیزی است که ما می‌توانیم به شما فیلمسازان جوان هدیه کنیم و وقتی هر یک از مدیرانم مثل فرید فرخنده‌کیش را خوش‌اخلاق خطاب می‌کنید بسیار خوشحال می‌شوم.

فرید فرخنده‌کیش، دبیر جشنواره فیلم کوتاه هم در این مراسم ضمن ارائه آمار و اطلاعاتی درباره این دوره گفت: در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، انجمن سینمای جوانان ایران به دنبال همیاری و مشارکت میان دولت و هنرمندان است.

مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه جدا از معرفی برگزیدگان و سخنرانی‌ها، شامل دو تجلیل هم بود و رهبر قنبری و کاوه بهرامی‌مقدم به‌عنوان دو فیلمساز باسابقه عرصه فیلم کوتاه و مستند تجلیل شدند. قنبری هنگام دریافت نشان نکوداشت خود انتقاداتی را هم نسبت به وضعیت این روزهای سینمای ایران مطرح کرد و گفت: کاش مدیریت سینمایی ما در کارگردانی فیلم‌ها مثل آقای کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران عمل می‌کرد. ایشان از همه جای دنیا بازیکنان ایرانی را جمع می‌کند تا تیم ملی ما را بسازد، اما عجیب است کارگردان‌های ما با پول ما کسانی را از هالیوود می‌آورند تا درباره ما فیلم بسازند!

هومن سیدی، شهرام مکری، فرشته طائرپور، سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد، محسن مومنی‌شریف، حبیب ایل‌بیگی، امیر تاجیک مدیر شبکه مستند سیما، منوچهر شاهسواری و محسن امیریوسفی از جمله چهره‌هایی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران پس از یک هفته برگزاری در پردیس سینمایی چارسو شامگاه سه‌شنبه با معرفی برگزیدگان در تالار اندیشه حوزه هنری به کار خود پایان داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها