بالاخره و پس از سالها ، کنکورهای دانشگاه آزاد و سراسری با هم ادغام می شود تا از این پس ، متقاضیان ورود به دانشگاه تنها استرس شرکت در یک کنکور را داشته باشند.
کد خبر: ۸۴۰۴۶

این خبر دیروز درحالی از سوی معاون آموزشی وزارت علوم به جام جم داده شد که تا پیش از آن ، اخبار ضد و نقیضی از نتایج طرح ساماندهی کنکور به گوش می رسید. دکتر خالقی اما با اشاره به این که نباید دانشجویان را نسبت به آینده نگران کرد ، گفت : نتایج ساماندهی کنکور و شهریه از جانب ما تمام شده است و آن را برای تصویب نهایی به مجلس می فرستیم . معاون آموزشی وزارت علوم ، با اشاره به این که از سال 86 سیستم سنجش دانشجویان دانشگاه آزاد و سراسری مشترک می شود ، گفت : طبق این طرح ، سنجش دانشجویان آزاد و سراسری از سوی سازمان سنجش صورت می گیرد و پس از آن ، هر دانشگاهی در کشور براساس معیارهای خود دانشجو می پذیرد. دکتر خالقی تصریح کرد: بحثی که از سالها پیش ، درباره کنکور وجود داشت و باعث ایجاد استرس برای خانواده ها می شد، برگزاری یک آزمون در ساعتهایی محدود بود که ما این مشکل را در طرح ساماندهی آزمون حل کردیم . خالقی افزود: بنابراین دیگر نتایج برگزاری چند ساعته کنکور ملاک نیست و باید سالانه حداقل 2 کنکور برگزار شود. در عین حال ، نمرات امتحانات نهایی پیش دانشگاهی و حتی سوم دبیرستان در پذیرش دانشجو لحاظ خواهد شد. معاون وزیر علوم با بیان این که معلوم نیست ما هر سال چند کنکور داشته باشیم ، گفت : در وزارت علوم شورایی به نام شورای برنامه ریزی سنجش و پذیرش دانشجو ایجاد شده است که وظیفه اعلام برگزاری کنکورها را خواهد داشت اما نکته ای که الان معلوم است ، این که حداقل سالی 2 کنکور برگزار خواهد شد. وی افزود: طبق این لایحه سنجش از پذیرش دانشجو جدا می شود و سنجش علمی به گونه ای خواهد بود که توانایی های داوطلبان به صورت تمام و کمال در ورود به دانشگاه سنجیده شود. خالقی همچنین گفت : طبق صحبتی که در حاشیه جلسه ای با رئیس دانشگاه آزاد داشتم ، ایشان هم مخالفت چندانی با این طرح نکردند.

پایان کار کمیته بررسی شهریه ها

با این که کمیته بررسی شهریه ها در آغاز کار ، وعده های زیادی به دانشجویان داد اما با اعلام نتایج ، مشخص شد اتفاق ها به آن بزرگی که پیش بینی می شد ، نیست. به گفته خالقی ، شهریه های دانشگاه آزاد که بیشترین گمانه زنی ها درباره آنها بود فقط برای دانشجویان ورودی 84 آن هم احتمالا تغییر می کند. وی درباره وضعیت باقی ورودی های دانشگاه فقط به گفتن این جمله بسنده کرد که : حتما از سال بعد ، شهریه های دانشگاه آزاد متناسب با امکانات ، تجهیزات و تسهیلات واحدهای مختلف این دانشگاه تعیین می شود. خالقی همچنین دوره های علمی - کاربردی و مخصوصا دوره های پودمانی را از دوره هایی دانست که با کاهش 30 درصدی شهریه مواجه می شوند. معاون وزیر علوم در عین حال گفت : شهریه دوره های شبانه مقطع کارشناسی ارشد در برخی دانشگاه ها از کاهش 10 تا 20 درصدی برخوردار خواهد شد و در دوره کارشناسی هم در سطح حداقل باقی خواهد ماند و در برخی رشته های خاص شاهد کاهش شهریه خواهیم بود. وی در پایان تاکید کرد: طبق بررسی ها ، شهریه دانشگاه پیام نور به هیچ وجه تغییر نمی کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها