مولفه‌های زیاد برای موفقیت

«کارتل» اولین فیلمی نیست که ریدلی اسکات در رابطه با موضوع موادمخدر و مشکلات مربوط به آن می‌سازد.
کد خبر: ۸۴۰۰۴۶
مولفه‌های زیاد برای موفقیت

او سال قبل هم «مشاور» را روی پرده سینماهای جهان داشت که مضمون آن درباره موادمخدر بود، اما این درام جنایتکارانه که به جنگ بین گروه‌های فعال در زمینه موادمخدر می‌پرداخت و چند بازیگر مشهور را در نقش‌های اصلی داشت، نتوانست رضایت خاطر تماشاگران سینما را فراهم کند. حاصل کار، شکست تجاری فیلم در گیشه سینماها بود.

تحلیلگران اقتصادی سینما در ارتباط با ریدلی اسکات یک نظریه مشهور دارند. به گفته آنها فیلم‌های این فیلمساز یا با استقبال بالای تماشاگران و منتقدان روبه‌رو می‌شد یا کاملا از سوی این دو گروه طرد می‌شدند.

در این رابطه، آنها دو فیلم تاریخی «گلادیاتور» و «رابین هود» را مثال می‌زنند. در حالی که اولی فروش بالایی در کشورهای مختلف جهان کرد و پس از تحسین جمعی منتقدان چندین جایزه اسکار هم گرفت.

فیلم دوم یک فاجعه کامل بود. این در حالی است که رابین هود در مقایسه با گلادیاتور، شخصیت معروف‌تری بود و به‌دنبال رونق تولید فیلم‌های ژانر تاریخی ساخته شده بود، اما تحلیلگران اقتصادی سینما عقیده دارند «کارتل» مولفه‌های زیادی برای موفقیت دارد.

از یک‌سو نام دی‌کاپریو توانایی بالایی برای جذب انبوه مخاطبان را دارد و از سوی دیگر، عموم مردم عادی اشتیاق زیادی برای شنیدن درباره یکی از بزرگ‌ترین رهبران مافیایی کارتل‌های موادمخدر را دارند.

تمام این مسائل در حالی است که ریدلی اسکات قول فیلمی متفاوت و در عین حال سرگرم‌کننده را به تماشاگران داده است.

به گفته وی، «لحن شرح‌حال‌گونه فیلم، تازه خواهد بود. مشابه آن را تا به حال در کمتر فیلمی دیده‌ایم و همین موضوع، تماشاگران و منتقدان را پیگیر تماشای آن خواهد کرد.دی‌کاپریو گزینه بسیار خوبی برای ایفای نقش کاراکتر‌محوری داستان است.

او علاقه خاصی به پروژه‌های غیرمتعارف دارد و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا فیلمی متفاوت در معرض دید عموم تماشاگران علاقه‌مند قرار گیرد.

درام شرح‌حال‌گونه و افشاگرانه «کارتل» نه‌تنها دی‌کاپریو، که ریدلی اسکات را هم وارد قلمرو و دنیای تازه‌ای می‌کند.

این فیلمساز هم‌اکنون مشغول آماده کردن فیلم تازه‌اش «مریخی» است. این اکشن دلهره‌آور علمی ـ تخیلی برای اوایل ماه اکتبر (دو ماه دیگر) آماده نمایش عمومی می‌شود و حال و هوایی کاملا متفاوت از «کارتل» دارد.

قاب کوچک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها