اواخر تیر سال گذشته به هادی جلالی خبردادند چهار شکارچی وارد پناهگاه حیات وحش تالاب شادگان شده و در حال شکار هستند. به این ترتیب جلالی به همراه دو همکار دیگرش روانه محل حادثه شد. در این میان، یکی از شکارچیان روی تپه‌ای که جلالی زیر آن پنهان شده بود، رفت تا از رفتن محیط‌بانان مطمئن شود، اما در این لحظه متوجه حضور جلالی شد و با محیط‌بان جوان درگیر شدند. در نتیجه شرایط تغییر کرد و یکی از شکارچیان سینه جلالی را هدف گوله قرار داد.
کد خبر: ۸۲۸۹۸۱
محیط‌بان آهنی

جلالی برای متوقف کردن شکارچیان تیر هوایی شلیک کرد، اما شکارچیان تصمیم گرفته بودند آثاری از جرم خود به جای نگذارند. به همین دلیل وقتی سوار خودرو شدند، دو گلوله دیگر به سمت جلالی شلیک کردند. زمانی که محیط‌بانان دیگر از راه رسیدند، نتوانستند شکارچیان را متوقف کنند. یکی از شکارچیان یک ساعت بعد از حادثه دستگیر شد، اما سه متهم دیگر تاکنون دستگیر نشده و به شکل غیابی در دادگاه به 9 سال زندان محکوم شده‌اند.

بعد از حادثه، جلالی به بیمارستان طالقانی آبادان و از آنجا به بیمارستان پارس تهران منتقل شد. او در ادامه ماجرا به جام‌جم می‌گوید: پزشکان گفتند 96 ساچمه در بدنم وجود دارد. تا امروز 11 ساچمه از بدنم خارج شده، ولی هنوز 85 ساچمه دیگر در بدنم هست.

به همین دلیل، او اکنون در قسمت چپ بدنش احساس درد می‌کند و نمی‌تواند به پهلوی چپ بخوابد.

آقای محیط‌بان درباره این که به‌عنوان جانباز شناخته می‌شود یا نه، عنوان می‌کند: خیلی دنبال جانبازی دویده‌ام، اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده‌ام، زیرا به من می‌گویند 4000 نفر در نوبت کمیسیون پزشکی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
درجه دار نیروی انتظامی
Netherlands
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
۰
۰
.... وقتی یكنفر آسیب می بیند نباید با بهانه های واهی دور انداخته شود
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
۰
۰
وقتی می خواهیم از محیط زیست حمایت كنیم اول كار حمایت از محیط بان است وقتی محیط بان را بخاطر قتل عمد به اعدام محكوم می كنید ما باید متوجه این امر باشیم كه حمایت از محیط زیست هدف دولت نیست و این امر سبب می شود شكارچیان غیر مجاز به راحتی و بدون ترس بجان محیط بان تجاوز كنند در حالیكه محیط بان حق دفاع از خودش ندارد حال كه شكارچیان تا این حد خشن شده اند كه محیط بان را به قصد كشت می زنند آیا باید 9 سال آنهم غیابی محكوم كرد از آن مهمتر این محیطبان فداكار كه جانش را برای خدمت گذاشته باید از حقوقی كه باو تعلق می گیرد سالها سرگردان باشد. مگر حقوق یك محیط بان چقدر است كه این همه كنترل لازم دارد . چرا این كنترلها را در مورد آن سه هزار میلیارد ها اجرا نمی كنند .

نیازمندی ها