باز هم یک هشدار امنیتی که این‌بار دامن ساعت‌های هوشمند را گرفته است. گروهی از هکرهای کلاه سفید، بتازگی میزان امنیت ساعت‌های هوشمند را آزمایش کرده و توانسته‌اند اطلاعات شخصی را از ساعت‌هایی مانند ال‌جی جی واچ، سامسونگ گیر 2 نئو و هشت مدل دیگر بیرون بکشند. دکتر فرانک بریتینگر، استادیار و معاون بخش تحقیقات و آموزش مجازی دانشگاه نیوهاون، برای اطمینان از این‌که آیا اطلاعات موجود روی ساعت‌ها رمزگذاری شده آنها را بررسی کرده که متاسفانه نتیجه رضایتبخش نبوده است.
کد خبر: ۸۲۶۲۱۰

بدون رمزگذاری مناسب، اطلاعاتی چون شماره تماس‌ها، ایمیل‌ها، پیام‌ها و حتی اطلاعات وضعیت سلامت و فیتنس کاربر می‌تواند براحتی در دسترس هکرها قرار بگیرد.

به همین دلیل 10 ساعت هوشمند از سوی شرکت اچ پی بررسی شده‌اند که نتایج این بررسی‌ها نشان داد تمام آنها به‌دلیل نبود کدگذاری، احراز هویت ناامن و ضعف امنیتی رابط کاربری مقاومت لازم را در برابر حملات هکرها ندارند.

به گفته جیسون اشمیت، مدیر کل بخش امنیتی اچ‌پی، با رونق گرفتن بازار ساعت‌های هوشمند، علاقه هکرها به دستیابی به اطلاعات ذخیره شده در این گجت‌ها هم افزایش یافته است، پس باید اقدامات و مراقبت‌های امنیتی لازم در زمان انتقال داده‌های شخصی یا اتصال ساعت هوشمند به شبکه‌های اینترنتی انجام شود. صاحبان ساعت‌های هوشمند باید بدانند گجت‌های دوست‌داشتنی آنها قادرند اطلاعات کارت‌های اعتباری، حساب‌های بانکی و... را در خود ذخیره کنند و در صورت هک‌شدن برای آنها دردسرساز شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها