جاعلان 20 میلیارد تومان از حساب مشتریان بانک برداشت کردند

شبکه بزرگ جعل چک و مدارک که بیش از 20 میلیارد تومان از حساب مشتریان بانک‌ها برداشت کرده‌اند، در عملیات ضربتی پلیس دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۲۶۰۸۶

به گزارش جام‌جم، پس از طرح شکایت‌های متعدد و مشابه مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب‌های جاری متعلق به ده‌ها شرکت و سازمان خصوصی و دولتی، رسیدگی به پرونده در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

در تحقیقات اولیه مشخص شد، افرادی پس از جعل چک‌های بانکی متعلق به سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف، با استفاده از اسناد و مدارک شناسایی دارای سابقه سرقت اقدام به برداشت صدها میلیون تومان از حساب‌های بانکی در شعبات مختلف بانک‌ها کرده‌اند. نکته مشترک در تمامی برداشت از حساب‌ها نیز در آن بود که اصل چک‌های بانکی جعلی، در دسته چک صاحبان چک‌ها قرار داشته و هنوز از آنها استفاده نشده بود.

در ادامه تحقیقات و با شناسایی ده‌ها مالباخته حقیقی و حقوقی که حساب‌های بانکی همگی آنها به این شیوه و شگرد مورد برداشت غیرمجاز قرار گرفته بود، کارآگاهان متوجه شدند این گروه از جاعلان در شعبات بانک‌های مختلف بویژه شعبات معتبر در مرکز شهر تهران که دارای مشتریان ویژه مانند سازمان‌ها و شرکت‌های‌های معتبر ایرانی و خارجی هستند، حاضر شده و با به دست آوردن ارکان چک‌های متعلق به مالباختگان، به برداشت از حساب‌های بانکی آنها اقدام کرده‌اند. سرانجام یکی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای به نام علی‌اکبر، در شهر بابل شناسایی و دستگیر شد.

با دستگیری علی‌اکبر و اعتراف متهم به سرکردگی گروهی از جاعلان حرفه‌ای و سابقه‌دار، شش عضو دیگر باند نیز طی چند مرحله اقدامات پلیسی، در شهر بابل دستگیر و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی منتقل شدند.

با اعترافات به‌دست آمده از متهمان مشخص شد، آنها در شعبات مختلف بانک‌ها بویژه در مناطق مرکزی شهر تهران افرادی را که قصد وصول چک داشتند، شناسایی می‌کردند و بدون آن که آنها متوجه شوند با تلفن همراه، اقدام به فیلمبرداری از روی چک‌های آنها کرده و از اطلاعات اولیه حساب‌های جاری، نگارش چک، امضای مورد نظر و... مطلع شده و با اطمینان از موجودی حساب‌های جاری متعلق به شکات، به جعل چک‌های اصیل و وصول چک‌های جعلی با استفاده از مدارک هویتی سرقتی اقدام می‌کردند.

تاکنون بیش از 300 شاکی در استان‌های تهران، البرز، خوزستان، قم، اصفهان، همدان، گیلان، سمنان، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، مازندران و... شناسایی شدند که با جمع‌بندی
صورت گرفته و شناسایی این تعداد از شکات، ارزش پرونده به بیش از 20 میلیارد تومان رسیده و تحقیقات برای شناسایی دیگر شکات و مالباختگان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها