اعضای باند حرفه‌ای لوازم داخل خودرو، در زندان نقشه سرقت‌های خود را طراحی کردند.
کد خبر: ۸۱۱۲۱۳

متهمان این پرونده، با در اختیار گرفتن خودرو از آژانس تاکسی، راهی خیابان‌های خلوت شده و نقشه سرقت‌هایشان را اجرا می‌کردند. آنها با شاه‌کلیدی که همراه داشتند درخودروهایی که سیستم ایمنی نداشت را باز کرده و لوازم داخل آن را سرقت می‌کردند.

از چندی قبل کارآگاهان مبارزه با سرقت استان گلستان با شکایت‌های متعدد در مورد سرقت لوازم خودرو مواجه شدند، سرقت‌هایی که شبانه و در محل‌های خلوت شهر صورت می‌گرفت.

با اعمال این شکایت‌ها و بررسی‌های صورت گرفته کارآگاهان دریافتند که سرقت‌ها کار اعضای یک باند و به صورت سریالی است. باتوجه به شیوه و شگرد سارقان این احتمال مطرح شد که متهمان سابقه‌دار بوده و همین مساله باعث شد تا افراد سابقه‌دار به صورت نامحسوس زیر نظر قرار بگیرند.

در همین راستا، کارآگاهان به متهم جوانی مشکوک شدند که قصد خرید مواد مخدر با لوازم داخل خودرو را داشت. باتوجه به این‌که احتمال داده می‌شد، پسر جوان یکی از اعضای باند است، به دستور بازپرس پرونده بازداشت شد و تحقیقات از او صورت گرفت.

متهم که هنگام خرید مواد و فروش لوازم سرقتی دستگیر شده بود، به ناچار لب به اعتراف گشود و به سرقت‌های سریالی با همدستی 3 سارق دیگر اعتراف کرد و گفت: «با همدستانم در زندان آشنا شدم و بعد از آزادی از زندان از آنجایی که همه ما معتاد بودیم و پولی برای پرداخت هزینه مواد مخدرمان نداشتیم. تصمیم گرفتیم تا دوباره سراغ دزدی برویم، به همین دلیل با یکی از دوستانم که در آژانس کار می‌کرد صحبت کردم و او هر شب خودرویی را در اختیار ما قرار می‌داد تا با خودروی آژانس سرقت‌ها را انجام دهیم. ما هم با استفاده از تاریکی هوا و خلوتی محل، خودروهایی که سیستم ایمنی پایین را داشتند شناسایی می‌کردیم و لوازم داخل آن را با شاه‌کلیدی که به همراه داشتیم سرقت می‌کردیم.»

به‌دنبال اعترافات متهم جوان به سرقت، سه همدست او نیز بلافاصله دستگیر شدند. سرهنگ اکبری، رئیس پلیس آگاهی استان گلستان در رابطه با دستگیری متهمان می‌گوید: «در بررسی‌های صورت گرفته آنها به 36 مورد سرقت لوازم داخل خودرو و سرقت خودروی پراید اعتراف کردند. آنها پس از سرقت خودروی پراید، آن را به خارج از شهر انتقال داده و لوازم داخل خودرو را به سرقت برده بودند. متهمان با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده و تحقیقات برای شناسایی جرایم احتمالی آنها ادامه دارد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها