دیده بان حقوق بشر سوریه روز دوشنبه اعلام کرد، نیروهای دولتی این کشور در 10 کیلومتری شهر باستانی تدمر هستند؛ شهری که از ماه می گذشته در اشغال گروه تروریستی داعش است.
کد خبر: ۸۱۰۹۷۸
شهر تاریخی تدمر در آستانه آزاد سازی

به گزارش اسکای نیوز عربی دیده بان حقوق بشر سوریه این خبر را یک روز پس از انتشار اخباری مبنی بر بمب گذاری شهر تاریخی تدمر به دست گروه تروریستی داعش اعلام می کند؛ امری که به نظر می رسد نوعی تاکتیک دفاعی از سوی داعش برای مقابله با ارتش سوریه باشد.

گزارش ها حاکی از آن است که ارتش سوریه در 2 روز گذشته پیشروی هایی در حاشیه شرقی حمص داشته و ضمن بیرون راندن تروریست ها از البیارات اکنون در 10 کیلومتری شهر تدمر خود را برای آزادسازی کامل این شهر تاریخی آماده می کند.

این پیشروی ها در ادامه به نیروهای دولتی سوریه اجازه خواهد داد که امنیت مسیر انتقال نفت از چاه نفتی «جزل» را میسر کنند چاهی که در 20 کیلومتری شمال غرب تدمر واقع است و از طریق البیارات به شهرهای دیگر سوریه متصل می شود.

یک گروه ناظر بر اوضاع سوریه روز یکشنبه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش مین و بمب در بخش قدیمی شهر تدمر (پالمیرا) در استان حمص در مرکز سوریه کار گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بیروت به نقل از گروه دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس، هنوز دقیقا مشخص نیست که آیا این گروه قصد انهدام و نابود کردن خرابه های باستانی مربوط به دوره روم را دارد یا هدف از نصب این مین ها و بمب ها، جلوگیری از پیشروی نیروهای دولتی به داخل این شهر است. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها