مصر اولین سفیر خود در رژیم صهیونیستی را به نشانه بهبود روابط بعد از سه سال متمادی (2012 تا کنون) تعیین کرد.
کد خبر: ۸۱۰۶۰۱
انتصاب سفیر مصر در تل آویو بعد از سه سال

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز، در نوامبر سال 2012 و پس از روی کارآمدن محمد مرسی رییس جمهور برکنار شده اسلامگرای مصر، وابسته به اخوان المسلمین، قاهره سفیر خود را از تل آویو پس از آن که یکی از فرماندهان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) به دست صهیونیست ها ترور شد، فراخواند.

عصر روز یکشنبه اما خبرگزاری رسمی الشرق الاوسط مصر خبر از انتصاب سفیر جدید مصر در اسرائیل را داد و نوشت: عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر دستور تحرک دیپلماتیک سفرا و روسای نمایندگی های دیپلماتیک مصر را در خارج صادر کرده و در این راستا، «حازم خیرت» را به عنوان سفیر مصر در تل اویو نامزد کرده است.

خبر تعیین سفیر قاهره در تل آویو عصر همان روزی اعلام می شود که محمد مرسی رییس جمهور اسلامگرای برکنار شده مصر پس از صدور حکم اعدام وی، به جای لباس همیشگی سفید رنگ زندان این بار ملبس به لباس قرمز در تصاویر رسانه ها دیده شد؛ سیگنالی واضح به همه طرف های داخلی و خارجی مبنی بر اینکه ژنرال های حاکم بر مصر به طور کامل از جریان اسلامگرایی عبور کرده اند و یک بار دیگر قواعد بازی را به سود جریان سکولار و حامی غرب عوض کرده اند.

روز یکشنبه همچنین بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس مطبوعاتی با لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه در قدس تصریح کرد: مقام های مصری به ما اطلاع داده اند که مصر قصد اعزام سفیر خود به اسرائیل را دارد.

مصر در سال 1978 معاهده صلح با رژیم صهیونیستی معروف به کمپ دیوید را به امضا رساند.

ترجمه: جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها