مجتبی تونه‌ای، مدیر رادیو معارف از تدارک گسترده این رسانه دینی در ماه مبارک رمضان خبر داد و تاکید کرد بیش از 27 هزار دقیقه برنامه برای این ماه تدارک دیده‌ایم که نیمی از آن زنده است و این برنامه‌ها از قالب‌های متنوع با موضوعات اخلاقی قرآنی و سبک زندگی بهره می‌برند.
کد خبر: ۸۰۷۶۱۷

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیر رادیو معارف در این باره گفت: رادیو معارف در این ایام با دو برنامه زنده «به رنگ خدا» و «بهشت اجابت» ویژه افطار و سحر به تبیین راه‌های بهره‌مندی از نسیم رحمت الهی و امان نامه‌های خدا مقابل آتش و دوزخ و بررسی آداب و آثار توبه، دعا و نیایش می‌پردازد.

مسابقه زنده رادیویی «نسیم رمضان» در ایام ماه مبارک رمضان هر روز از رادیو معارف پخش می‌شود که علاقه‌مندان از سراسر کشور می‌توانند با شنیدن مباحث آیت‌الله مکارم‌شیرازی که به تبیین سبک زندگی قرآنی می‌پردازد، در این مسابقه شرکت کنند.

تونه‌ای نقش ماه رمضان در سالم‌سازی فضای معنوی خانواده‌ها، مهارت بردباری، اهمیت عفاف، نقش امید در زندگی فردی و اجتماعی، نقش مادران در تربیت دینی فرزندان با الگوگیری زنان از حضرت خدیجه (س)، نشاط معنوی و برداشت آموزه‌های اخلاقی و اسلامی از ضرب‌المثل‌ها را از جمله موضوعاتی دانست که در برنامه‌های «خانه مهر»، «صبح روشن»، «مهربان باشیم» و جنگ شبانه «شبستان» به آنها پرداخته می‌شود.

تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم در این ایام به‌خاطر بهره‌مندی بیشتر شنوندگان رادیو معارف و برنامه‌ریزی آنان در دو نوبت پخش می‌شود که نوبت اول پس از اذان و نماز صبح هر روز ساعت 4 و 45 دقیقه به صورت زنده از جوار بارگاه ثامن‌الحجج توسط قاریان برجسته کشور و بار دوم تلاوت یک جزء از قرآن کریم از ساعت 14 و 45 دقیقه به صورت زنده از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) تقدیم شنوندگان می‌شود.

پخش دعای ابوحمزه ثمالی و دعای مجیر و زیارت جامعه کبیره در برنامه «خلوت انس» و پخش «دعای افتتاح» از دیگر برنامه‌های رادیو معارف است. مباحث اخلاقی آیت‌الله جوادی‌آملی براساس نهج‌البلاغه، مباحث تفسیری آیت‌الله سیداحمد خاتمی و حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی به ترتیب در برنامه‌های «نشان راه»، «سروش آسمانی»، «در مکتب وحی» و «زلال جاری» به مخاطبان ارائه می‌شود.

برنامه‌های «بر بال سخن»، «مکارم خوبان» و «حقیقت بندگی» از جمله برنامه‌هایی است که سخنرانی‌های سخنوران شهیر و استادان اخلاق را در موضوعات مرتبط با ماه رمضان تقدیم شنوندگان خداجو و روزه‌دار می‌کند.

وی همچنین از پخش مباحث اخلاقی مباحث استاد صفایی حائری در برنامه «صفای دل» و پوشش فعالیت‌های نمایشگاه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان از برنامه« غرفه‌های نور» در این ایام خبر داد.

تونه‌ای در ادامه ضمن اشاره به اهمیت رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در همه مناسبت‌ها تصریح کرد: برنامه‌های «کلام امام»، «حدیث آفتاب» و «پیام ولایت» برنامه‌هایی هستند که سخنان ایشان را با محوریت آثار و برکات رمضان و فرصت‌های معنوی این ماه از آنتن رادیو معارف به سمع شنوندگان فرهیخته این رادیو می‌رساند.

طعم غزل ماه در رادیو تهران

ویژه‌ برنامه «طعم غزل ماه» در ماه رمضان هر شب از ساعت 19 تا 21 از شبکه رادیویی تهران پخش می‌شود.

نوشین رهگذر، تهیه‌کننده‌ رادیو تهران با اعلام این خبر گفت: فضاسازی معنوی در لحظه‌های ناب ماه مبارک رمضان، پخش اذان، تبیین و تبلیغ فرهنگ نماز و اخلاق و سبک زندگی اسلامی‌محور اصلی طعم غزل ماه است.

این برنامه شامل بخش‌های آموزنده و مبتنی بر مطالب چهارگانه رهبر معظم انقلاب طراحی شده و به محورهای موضوعی و اهداف محتوای آن اشاره می‌کند.

نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم روی موج رادیو

همزمان با برگزاری بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، رادیو قرآن نیز با تدارک برنامه‌های معنوی مناسب و متنوع در این نمایشگاه حضور خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، در ایام برگزاری نمایشگاه قرآن، رادیو قرآن هر شب از ساعت 21 و 15 دقیقه برنامه «شهر قرآن» را به صورت زنده از این نمایشگاه به مخاطبان ارائه می‌کند. پخش تلاوت قرآن، معرفی بخش‌های مختلف نمایشگاه، گفت‌وگو با مسئولان، صاحب‌نظران و کارشناسان و نیز تبیین نوآوری‌های این دوره از نمایشگاه، پخش گزارش‌های مردمی و بخش ویژه کودکان و نوجوانان از بخش‌های مختلف برنامه شهر قرآن از رادیو قرآن است.

دیگر شبکه‌های رادیویی نیز با هماهنگی می‌توانند از فضای استودیوی رادیو قرآن برنامه‌های خود را از محل نمایشگاه ارائه دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها