شورای فنی کشتی فرنگی درخواست پرافتخارترین کشتی‌گیر ایران را بررسی می‌کند

زمزمه بازگشت سوریان به ترکیب تیم ملی

تصمیم شورای فنی کشتی فرنگی برای حاشیه سازان انتخابی تیم ملی؛

ارفاق به سوریان، برخورد با نوروزی

پیکارهای انتخابی تیم‌های ملی کشتی تحت تاثیر رفتار عجیب دو قهرمان المپیکی کشتی فرنگی قرار گرفت؛ جایی که حمید سوریان با وجود شرکت در وزن کشی از حضور در مسابقات خودداری کرد و امید نوروزی هم در اقدامی عجیب می‌خواست با چوب داوران را کتک بزند! دو رفتاری که به خط خوردن این دو از تیم ملی منجر شد.
کد خبر: ۸۰۷۲۱۷

به گزارش جام‌جم، مدعیان دوبنده تیم‌های ملی کشتی در شرایطی در دو روز گذشته به خط قرمز فدراسیون یعنی همان پیکارهای انتخابی رسیدند که منهای احسان لشگری، دارنده برنز 84 کیلوی کشتی آزاد در المپیک که از حضور در مشهد خودداری کرد، اکثر قریب به اتفاق مدعیان سرشناس در وزن کشی شرکت و رقابت‌های مهیجی را در اوزان هشتگانه کشتی آزاد و فرنگی و مقابل دیدگان مسئولان بلندپایه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به نمایش گذاشتند. با وجود این همان طور که جام‌جم هفته گذشته خبر داده بود زمزمه‌های جدی پیرامون تمکین‌نکردن سوریان و نوروزی از رویه قانونمداری فدراسیون کشتی یعنی حضور در رقابت‌های انتخابی به گوش می‌رسید این دو گرچه در وزن کشی شرکت کردند، اما سوریان که صبح پنجشنبه در سالن شهید بهشتی مشهد هم حاضرشد و دقایقی را به گرم کردن پرداخت، دقایقی پیش از شروع رقابتش با عبدالمحمدپاپی در عین ناباوری سالن مسابقات را ترک و موجب شگفتی تماشاگران شد.

امید نوروزی هم در دور اول برابر مهدی زیدوند در ابتدا 4 بر صفر عقب افتاد. در ادامه اجرای ناقص فن سالتو از سوی نوروزی که با اعتراض او و بازبینی فیلم مسابقه همراه شد هیچ امتیازی برای او به دنبال نداشت و نوروزی به این دلیل قصد داشت تشک مسابقه را ترک کند اما با اصرار عرب رئیس هیات کشتی فارس به مسابقه ادامه داد و در حالی که 5 بر یک عقب بود در 20 ثانیه آخر کشتی را رها کرد و با شکستن تابلوهای تبلیغاتی تشک را ترک کرد که این رفتار ناپسند با واکنش تماشاگران مواجه شد و او را هو کردند. در ادامه نوروزی یکی از چوب‌های تابلوی تبلیغاتی را برداشت و به سمت میز داوران حمله‌ور شد که نیروهای امنیتی او را متوقف کردند. هرچند او دیروز از رفتار خود عذرخواهی و ابراز ندامت کرد اما به هر ترتیب فدراسیون کشتی مقابل این دو اتفاق موضع‌گیری کرد.

دیروز شورای فنی کشتی فرنگی تشکیل جلسه داد و ضمن تاکید چندباره بر اهمیت انتخابی تیم ملی بر خط خوردن قطعی حمیدسوریان و امید نوروزی صحه گذاشت. شورای فنی درباره حمید سوریان به کادرفنی تیم ملی پیشنهاد کرد سوریان را امسال صرفا به اردوهای تیم ملی دعوت کرده و به عنوان عضو همراه در کنار تیم ملی به پیکارهای جهانی ببرد. همچنین مقرر شد چنانچه جانشین سوریان در جهانی 2015 نتوانست سهمیه المپیک را کسب کند در صورت تمایل سوریان او به رقابت‌های گزینشی المپیک اعزام شود، اما اگر جانشین سوریان در رقابت‌های جهانی موفق شد سهمیه المپیک 2016 را کسب کند سوریان سال‌آینده می‌توانددر پیکارهای انتخابی تیم ملی برای حضور در المپیک شرکت کند و نیازی نیست فرآیند تیم ملی- حضور در رقابت‌های قهرمانی کشور و مسابقات عمومی کشور- را سپری کند.

درباره حواشی مسابقات هم فدراسیون کشتی بدون نام بردن از نوروزی این گونه واکنش نشان داد: حاشیه‌هایی در حین برگزاری مسابقات از سوی برخی کشتی‌گیران، مربیان و دیگر دست‌اندرکاران ایجاد شد که به منظور حفظ ارزش‌ها و مسائل فرهنگی و پهلوانی در ورزش ملی کشور کمیته انضباطی بزودی با دعوت از این نفرات رأی لازم را در این موارد صادر می‌کند.

برترین‌های اوزان هشتگانه

بجز این دو اتفاق حاشیه‌ای و حاصل دو روز تلاش بیش از 120 کشتی‌گیر شرکت‌کننده در این رقابت‌ها؛ در نهایت در وزن‌های مختلف این کشتی‌گیران عنوان نخست را به دست آوردند و گام بلندی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در رقابت‌های جهانی 2015 لاس‌وگاس برداشتند.

کشتی فرنگی:

59 کیلو: محسن حاجی‌پور،66 کیلو: مهدی زیدوند، 71 کیلو: افشین بیابانگرد، 75 کیلو: سعید عبدولی، 80 کیلو: یوسف قادریان، 85 کیلو: حبیب‌الله اخلاقی، 98 کیلو: قاسم رضایی، 130 کیلو: مهدی نوری.

کشتی آزاد:

57 کیلو: حسن رحیمی، 61 کیلو: بهنام احسانپور، 65 کیلو: سید احمد محمدی، 70 کیلو: حسن یزدانی، 74 کیلو: علیرضا قاسمی، 86 کیلو: علیرضا کریمی، 97 کیلو: رضا یزدانی، 125 کیلو: پرویز هادی‌.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها