بروز تنش شدید آب در کشور

آژیر بی‌آبی ۱۰ استان به صدا درآمد

با وجود ذخیره ۲۶.۲ میلیون مترمکعب آب در سدهای کشور، ۴۵ درصد کل مخازن ساخته شده فعلی خالی از آب است.
کد خبر: ۸۰۶۲۱۶
نصف سدهای ساخته شده خالی است

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در پایان هفته دوم خردادماه، ۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب به ثبت رسید که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، معادل ۴.۷ درصد کاهش نشان می دهد. موجودی آب مخازن سدهای کشور در زمان مشابه سال گذشته، حدود ۲۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب بود.

بر پایه این گزارش، حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری تا پایان هفته گذشته با ۱۴ درصد کاهش در مقایسه با سال آبی گذشته، به ۲۳ میلیارد و ۹۹۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

براساس این گزارش، حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۳) تا پایان هفته گذشته، با ۱۴ درصد کاهش در مقایسه با سال آبی گذشته به ۲۳ میلیارد و ۹۹۰ میلیون مترمکعب رسیده است. این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۷ میلیارد و ۷۹۰ میلیون مترمکعب بود.

میزان آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، ۱۷ میلیارد و ۸۶۰ میلیون مترمکعب گزارش شده است؛ در حالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبی گذشته، به میزان ۱۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب بود.

بر این اساس، حجم آب خروجی از سدهای کشور در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، ۶.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد. هم‌اکنون مجموع ظرفیت مخازن سدهای کشور ۴۸.۸ میلیارد مترمکعب گزارش شده که ۵۵ درصد از حجم مخازن سدهای کشور از آب پُر بوده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها