در این فصل از رقابت‌های سری آ ایتالیا هیچ بازیکنی به اندازه پل پوگبا و آرتورو ویدال مورد توجه قرار نگرفت. در حالی که گلزن نخست بانوی پیر تورین کارلوس ته‌وز است، اما این ویدال و پوگبا هستند که در رادار تیم‌های بزرگ اروپایی قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۷۹۴۵۱۷

یوونتوس که سه فصل پیاپی قهرمان سری آ ایتالیا شده است و برای چهارمین بار متوالی در آستانه کسب این موفقیت قرار دارد، بسیاری از موفقیت‌های چند فصل اخیر خود را مرهون ستاره‌هایی از این دست است، ستاره‌هایی که حالا به نظر می‌آید حضورشان در یوونتوس موقتی است زیرا تحمل پیشنهادهای نجومی و شگفت‌انگیز باشگاه‌های بزرگ دیگر امکان‌پذیر نیست، البته هم پوگبا و هم ویدال در مدت اخیر بخوبی بر این وسوسه‌ها غلبه کردند، اما اکنون به نظر می‌آید وقت رفتن است!

حداقل 50 میلیون پوند برای ویدال

آرتورو ویدال ستاره ملی‌پوش شیلیایی در سال 2011 میلادی از بایرلورکوزن به یوونتوس پیوست. ویدال از همان فصل نخست حضور در یوونتوس مورد توجه دیگر تیم‌های اروپایی قرار داشت. این هافبک بیست و هشت ساله نه خودش تمایلی برای ترک یوونتوس داشت و نه باشگاه به او چنین اجازه‌ای می‌داد، اما اکنون اوضاع فرق می‌کند. آینده او کاملا مبهم به نظر می‌رسد. در واقع یک دو راهی بزرگ پیش‌روی او قرار گرفته؛ لیگ برتر انگلیس و لالیگای اسپانیا. او از چلسی، منچستریونایتد، منچسترسیتی و اتلتیکومادرید پیشنهاد دارد و حضور او در تیم‌های انگلیسی محتمل‌تر به نظر می‌رسد. ویدال ترجیح می‌دهد در لیگ برتر انگلیس بازی کند، چیزی که خودش هم به آن اشاره کرده است. منچستریونایتد برای او جای ایده‌آلی به نظر می‌رسد این در حالی است که یوونتوس کماکان با جدایی این ستاره چندان موافق نیست. ویدال در خط هافبک یونایتد گزینه بسیار خوبی به نظر می‌رسد. چلسی دیگر مشتری این شیلیایی است. در کنار آن رقیب همشهری یونایتد یعنی منچسترسیتی دیگر گزینه قابل توجه به شمار می‌رود. ویدال در صورت انتقال به لیگ برترانگلیس قراردادی زیر 50 میلیون پوند نخواهد داشت. چندی پیش آرسنال دیگر مشتری ویدال معرفی می‌شد. ویدال در صورت حضور در این تیم دومین شیلیایی تاریخ این باشگاه خواهد شد. ‌اکنون الکسیس سانچز دیگر ستاره شیلیایی در این تیم بازی می‌کند.

پشیمانی یونایتد

پل پوگبا ستاره‌ای است که منچستریونایتد هنوز هم بابت از دست دادن آن حسرت می‌خورد. الکس فرگوسن که همیشه شم بسیار بالایی برای شناسایی و جذب ستاره‌های جوان داشت از کنار توانایی‌های این بازیکن براحتی گذشت تا او در سال 2012 به یوونتوس بپیوندد. پوگبا در یوونتوس بسرعت تبدیل به یک بازیکن تاثیرگذار شد. یونایتد بابت از دست دادن این جوان مستعد ضرر زیادی کرد، اما با برنامه‌ای برای جذب این بازیکن به دنبال جبران آن ضرر است. پوگبا با این‌که خاطره خوبی از جدایی از یونایتد ندارد، اما تا به حال نسبت به پیشنهاد باشگاه سابقش هیچ موضعی نگرفته و تنها به گفتن این جمله که در یوونتوس راحت است اکتفا کرده. پوگبا در فصل گذشته تا آستانه جدایی پیش رفت و در دو فصل اخیر بیش از هر بازیکن دیگری از باشگاه‌های مختلف اروپایی پیشنهاد دریافت کرده است. رئال‌مادرید و منچستریونایتد بزرگ‌ترین تیم‌های خواهان او محسوب می‌شوند. مدیر برنامه‌های این بازیکن چندی پیش صریحا اعلام کرد این ملی‌پوش جوان فرانسوی هیچ علاقه‌ای به پیوستن به رئال‌مادرید ندارد. نکته شگفت‌آور این‌که در بازار نقل و انتقالات بازیکنان پوگبا 70 میلیون پوند قیمت‌گذاری شده که رقم زیادی است.

تورین خالی از ستاره

یوونتوس بدون ستاره‌های خود چه می‌شود؟ پیرلو در مرز سی‌و شش سالگی قرار دارد و مسلما در این سن و سال قرار نیست فروغ گذشته را داشته باشد، ته‌وز آرژانتینی نیز از حالا ساز جدایی و پیوستن به بوکاجونیورز آرژانتین را کوک کرده است. از سویی دیگر پوگبا و ویدال نیز جدایی‌شان محتمل است؛ با این اوصاف تیمی که سه فصل پیاپی قهرمان سری آ ایتالیا شد و اکنون در آستانه چهارمین قهرمانی قرار دارد، بدون این بازیکنان تاثیرگذار خود چه خواهد کرد؟ بانوی پیر تورین را می‌توان تیمی وابسته به ستاره‌ها قلمداد کرد؟

توتو اسپورت / مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها