بوی بهار که از راه می‌رسد، شکوفه‌های سفید و صورتی که جا خوش می‌کنند روی شاخه‌های درختان، نسیم خنک عطرآگین که مشامت را می‌پروراند به یاد ساعات پایان سال می‌افتی و لحظه سال تحویل صدای تیک‌تاک ساعت و زیر لب خواندن آیات قرآن مجید مادربزرگ و پدربزرگ، سکوت سرشار از شوق رسیدن به یک لحظه هفت رنگ سفره هفت‌سین و هزار خاطره دور و نزدیک که در هنگامه گل و سبزه و ماهی و سیر و سرکه فقط بوی سیب می‌دهد.
کد خبر: ۷۸۶۸۵۰
سال نو با برنامه «نوسال»

تا روزگاری نه‌چندان دور قاب تصویر یاد شده، با یک رادیوی چوبی که روی لچک ترمه‌دوزی پهن شده روی کف تاقچه کامل می‌شد، کوچک و بزرگ، پیر و جوان، گوش به زنگ لحظه‌ای بودند که در لحظه موعود اول صدای توپ بیاید و گوینده رادیو اعلام کند.... آغاز سال 1394

رادیو ایران، امسال هم مثل سال‌های گذشته برنامه‌های متنوعی را برای لحظه‌های تحویل سال 94 که بهار فاطمی بود برای شنوندگان خود تدارک دید. در لحظات تحویل سال، راهیان نور به دیار نورانی شهیدان می‌رسیدند و اشعار بلند خیالپردازان اهل ولایت عاشقی، واژه‌های نور و شور را در هم می‌بافتند و شهر و روستا یکپارچه انتظار گذر لحظه‌ها و نو شدن روزگار را می‌کشیدند.

تار و پود «نوسال» ویژه‌برنامه تحویل سال با مدت زمان 8 ساعت بافته می‌شد تا از ساعت 22، بیست و نهم اسفند 1393تا 6 صبح اول فروردین 1394، همراه و همگام منتظران نوشدن سال باشد.

محمد اسماعیل‌پور، تهیه‌کننده برنامه و تیم سازنده طبق طرح ارائه شده خود قدم به قدم برنامه را پیش می‌برند. کارشناسان و مدیر دفتر طرح و برنامه و مشاوران و دست‌اندرکاران گروه فرهنگ رادیو ایران ازجمله همگامان این طرح بودند و هماهنگی‌های انجام شده با انبوه هنرمندان، سیاسیون و اهالی ورزش خبر از دستچینی قابل تامل از بخش‌های متنوع برنامه می‌داد.

گزارشگران، گزارش‌های تولیدی را آماده می‌کردند و مدیران و مسئولان پخش و تولید رادیو ایران در یک ماراتن نفسگیر و سخت گویندگان و مجریان و کارشناسان دعوت شده در برنامه را تعیین می‌کردند.

تنوع در چیدمان گویندگان در این برنامه هشت ساعته بالابود. علیرضا تابان، مجری شوخ‌طبع، سعید توکلی صدای آشنای سلام ایران، سعیده سلطانی، گوینده کهنه‌کار، سپهرراد فرزامی، گوینده نوجوان برنامه‌های کودک و مرد ورزشی رادیو ایران، محمدرضا احمدی و همراهی امیر نوری طیفی زیبا به وجود آورده بودند.

گزارش زنده از مرقد مطهر حضرت امام(ره) و حال و هوای مهمانان با اجرای عباس سنجری و خانم تینا میرکریمی گزارشگر سطح شهر تهران و ارتباط با مشهد مقدس و گیلان و سیستان بلوچستان، از بخش‌های دیگر فکر شده برنامه بود. همراهی شنوندگان با موضوع پیامک، آرزوی خوب برای سال نو و نیز تلفن‌های مردم سراسر ایران از تمهیدات این برنامه برای تعامل دوسویه بین مردم و برنامه «نوسال» بود.

ساعت 22 از راه رسید و آرم برنامه نوسال طنین‌انداز شد، گویندگان، نوشته‌های دکتر مهدی رسولی را می‌خوانند و موسیقی مناسب انتخاب می‌شد. پس از اعلام سال نو، سخنان آرامش بخش رهبر فرزانه چون همیشه با قرار دادن شعار همدلی و همزبانی ملت و دولت، به‌عنوان شعار سال 1394، راه مسئولان و مردم ایران اسلامی را ترسیم کرد. سپس با سخنان دکتر حسن روحانی، ریاست محترم جمهوری، دلگرم‌تر و مشتاق‌تر از همیشه آموختیم در سال جدید به جنگ رکود و ناامیدی برویم.

منوچهر فیضیان ـ مدیر گروه فرهنگ رادیو ایران

قاب کوچک (ضمیمه شنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها