مستند دلواره که مراحل ساخت و پشت صحنه فیلم سینمایــی «آژانس شیشه‌ای» ســاخته ابراهیم حاتمی‌کیا را نمایش می‌دهد، امشب ساعت 23 از برنامه «یک فیلم، یک تجربه» پخش می‌شود.
کد خبر: ۷۷۹۱۱۱

این مستند که امید نجوان آن را کارگردانی کرده به سراغ «آژانس شیشه‌ای» ساخته حاتمی‌کیا می‌رود و در مصاحبه با عوامل و بازیگران این فیلم خاطرات ساخت آن را مرور می‌کند. ضمن این که بخشی از خاطرات کودکی حاتمی‌کیا نیز در این برنامه از زبان خودش تعریف می‌شود.

«آژانس شیشه‌ای» روایتی از زندگی عباس است. یک بسیجی شهرستانی که ترکش خمپاره‌ای را کنار شاهرگ گردنش از دوران حضورش در جبهه به یادگار دارد، به اصرار همسرش نرگس برای معاینه به تهران می‌آید و در خیابان با همرزم سابقش کاظم روبه‌رو می‌شود که با اتومبیلش مشغول مسافرکشی است.

کاظم تمام تلاش خود را می‌کند تا عباس را برای مداوا به خارج از کشور ببرد اما چون تصمیم او همزمان با اخرین روزهای سال است با مشکلاتی مواجهه می‌شود و در نهایت علیرغم میلش مجبور می شود مردمی را که برای خرید بلیط به یک آژانس مسافرتی آمدندگروگان بگیرد...

در این فیلم پرویز پرستویی، رضا کیانیان، حبیب رضایی و اصغر نقی‌زاده ایفای نقش کرده‌اند.

مجموعه «یک فیلم، یک تجربه» به تهیه‌کنندگی ناهید دل‌آگاه از شنبه تا چهارشنبه هر هفته، ساعت 23 از شبکه مستند پخش می‌شود.مجموعه هفت قسمتی «هفت شگفتی جهان صنعت» که وقایع دوران انقلاب صنعتی را نمایش می‌دهد، امروز ساعت 17 از شبکه مستند پخش می‌شود.

در این مجموعه هفت شاهکار مهندسی (پل بروکلین، کشتی بزرگ، فانوس دریایی بل راک، سیستم فاضلاب لندن، کانال پاناما، خط آهن عظیم و سد هوور) که در انقلاب صنعتی رخ داده، بررسی می‌شود. در «هفت شگفتی جهان صنعت» افرادی همچون رابرت لیندسی، اریک جی‌آندرسن و جورج آنتونی راوی قصه‌های مختلف هستند و خط اصلی مجموعه در ارتباط با فعالیت‌های مختلف دنیای تکنولوژی در عصر صنعت و بنای چند اثر پرشکوه صنعتی در شهر نیویورک است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها