قیمت نفت سبک و سنگین ایران در بازارهای جهانی در هفته منتهی به شانزدهم فوریه (بیست و هفتم بهمن) بیش از دو دلار افزایش یافت.
کد خبر: ۷۷۳۱۴۱

به گزارش ایرنا و به نقل از امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت، در این مدت قیمت نفت خام سبک ایران در بازارهای جهانی با دو دلار و ٣٨ سنت جهش به ٥٤ دلار و ٩٩ سنت در هر بشکه افزایش یافت. قیمت نفت سنگین ایران نیز با دو دلار و ٥٤ سنت افزایش ٥٣ دلار و هشت سنت معامله شد.

براین اساس، قیمت سبد نفتی اوپک در هفته مورد اشاره یک دلار و ٧٧ سنت افزایش یافت و به ٥٤ دلار و ١٢ سنت برای هر بشکه رسید، حداکثر و حداقل قیمت سبد نفتی اوپک از ابتدای سال جاری تاکنون ٥٦ دلار و ٤٣ و ٤١ دلار و ٥٠ سنت بوده؛ این در حالی است که این رقم سال گذشته ١١٠ دلار و ٤٨ سنت و ٥٢ دلار بوده است.

قیمت نفت دبلیو تی آی برخلاف دیگر نفت‌های شاخص در بازار با هفت سنت کاهش به ٥١ دلار و ٣٢ سنت در هر بشکه رسید. میانگین قیمت نفت دبلیو تی آی آمریکا از ابتدای امسال تاکنون ٤٨ دلار و ٦٣ سنت بوده است.

این گزارش می‌افزاید: با وجود افزایش قیمت نفت در هفته گذشته، هنوز تحلیلگران بازار نفت احتمال می‌دهند که قیمت نفت خام ممکن است دوباره دچار روند نزولی شود؛ موسسه سیتی گروپ پیش‌بینی کرد که قیمت نفت خام با آغاز سه ماه دوم نیمی از ارزش خود را از دست می‌دهد و به سطح ٢٠ دلار در بشکه می‌رسد.

این گزارش می‌افزاید: کاهش حفاری‌ها در آمریکا به این معنی نیست که اشباع بازار از نفت از میان می‌رود، بنابراین افزایش کنونی قیمت‌های نفت موقتی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها