محصولات رده فناوری اطلاعات به‌شدت با فقر شارژ باتری روبرو هستند و در این میان یک محصول به نام TI-84 تولید شده است که شاید بتواند روزنه امیدی برای بهبود شرایط باتری محصولات دیگر را نیز به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۷۶۴۰۱۲
یک ماه کارکرد با یک بار شارژ باتری

جام جم کلیک: در ابتدای امر باید با شما کاملا صادق باشیم، آمار اعلام شده در تیتر خبر مربوط به یک تلفن همراه هوشمند نیست، محصول TI-84 در حقیقت یک ماشین‌ حساب مهندسی پیشرفته است که علاوه بر توان محاسباتی بسیار بالا، به‌واسطه نمایشگر خود می‌تواند گراف‌ها و نمودارهایی را نیز رسم کند.

این ماشین حساب می‌تواند به سادگی بر روی نمایشگر رنگی خود به نمایش نمودارها تحت رزولوشن 320 در 240 پیکسل بپردازد ولی نکته بارز این دستگاه را باید باتری آن دانست که تنها با یک نوبت شارژ می‌تواند برای مدت زمان یک ماه تمام به کارکردن ادامه بدهد.

درست است که باتری یک تلفن همراه هوشمند به‌مراتب بیشتر از یک ماشین حساب به دستگاه انرژی خواهد رساند ولی این سیستم نشان دهنده این است که علیرغم تمامی مشکلات و بحران‌هایی که در زمینه باتری تجربه می‌شوند می‌توان انتظار داشت که با اندکی سرمایه‌گذاری مناسب در این بخش بتوان با پیشرفت چشمگیری روبرو شد.

در حال حاضر بهترین باتری‌های موبایل نیز در نهایت در وضعیت کارکرد سنگین برای مدت‌زمان یک و نیم‌ روز به کار ادامه خواهند داد که این امر به‌شدت در تضاد با امکانات قابل ارائه توسط این دستگاه‌ها است. به‌نظر می‌رسد که محصولاتی مانند TI-84 بتوانند به سازندگان تلفن‌های همراه نشان بدهند که می‌توان با تفکیک امکانات به سراغ استفاده از بسیاری از موارد ویژه در صرفه‌جویی در مصرف باتری رفت.

برای نمونه می‌توان تلفن‌های همراه را به دو نمایشگر مجهز کرد که یک نمایشگر جهت نمایش دادن پیام‌های متنی و تماس‌های دریافتی بوده و کمترین باتری را مصرف کند و جهت اقدامات چند رسانه‌ای بصری از نمایشگر اصلی و پرمصرف دستگاه استفاده کرد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها