تا وقتی باتری گوشی کاملا خالی شده آن را به شارژ نزن؛ لپتاپت را هر روز خاموش نکن؛ تلفن همراه باعث سرطان مغز می شود... این توصیه ها و جملات حتما برای شما هم آشنا است و احتمالا به اطرافیان خود هم همچین نکاتی را گوشزد کرده اید. اما بسیاری از این نکات با توجه به پیشرفت فناوری دیگر کاربردی ندارند.
کد خبر: ۷۹۹۴۴۵
این خرافات تکنولوژیک را همین امروز دور بریزید

به گزارش جام جم کلیک: بسیاری از ما در رابطه با استفاده و نگهداری از دستگاه های الکترونیک، به ویژه رایانه و تلفن همراه، تصوراتی داریم که ریشه در سال های نه چندان دور دارد، اما پیشرفت فناوری در همین سال های کم چنان سریع بوده است که دیگر این تصورات همچون افسانه به نظر می رسند. در همین زمینه، بیزینس اینسایدر نگاهی داشته است به برخی از نظرات رایج که دیگر درست نیستند و باید کنار گذاشته شوند:

رایانه های اپل ویروسی نمی‌شوند

بله، رایانه های اپل هم در معرض بدافزارها قرار دارند. اپل به این موضوع می بالید که رایانه هایش همچون نمونه های ویندوز در مقابل ویروس ها آسیب پذیر نیستند، اما پس از آنکه یک تروجان هزاران رایانه مک را آلوده کرد، این شرکت شعار صفحه اول سایت بازاریابی خود را نیز تغییر داد.

وبگردی در حالت «محرمانه/ناشناس» (Private/Incognito) شما را ناشناخته نگه می دارد

تصوری اشتباه وجود دارد که استفاده از مرورگرها در حالت ناشناس یا محرمانه معادل است با ناشناخته ماندن و کشف نشدن. در واقع استفاده از چنین حالتی به معنای این است که مرورگرتان تاریخچه وبگردی شما را ذخیره نمی کند، بوکمارک ها را وارد نمی کند، یا به صورت خودکار به هیچ یک از حساب های کاربری شما وارد نمی شود. به عبارت دیگر، استفاده از این حالت باعث می شود افراد دیگری که از رایانه شما استفاده می کنند، به تاریخچه وبگردی شما دسترسی نداشته باشند، اما هویت شما برای سایت هایی که مرور کرده اید یا شرکت ارائه کننده سرویس اینترنت پنهان نخواهد ماند.

اگر گوشی مدت زیادی به شارژر متصل باشد، باتری آسیب می بیند

ممکن است شما هم از جمله افرادی باشید که گوشیتان را شب ها پیش از خواب به شارژر می زنید و صبح آن را در می آورید و احتمالا کسی هم به شما گوشزد کرده است که این مسئله باعث خراب شدن باتری می شود. اما تا کنون ثابت نشده است که شب تا صبح شارژ کردن گوشی به باتری آسیبی بزند. در واقع گوشی های هوشمند امروزی از باتری های لیتیوم-یون استفاده می کنند و به قدر کافی هوشمند هستند که پس از پر شدن باتری، شارژ شدن آن را متوقف کنند.

تا زمانی که باتری گوشی کاملا خالی نشده آن را شارژ نکنید

این موضوع هم از دیگر افسانه های پرطرفدار درباره باتری های لیتیوم-یون است، اما بهتر است بدانید که شارژ کردن گوشی قبل از خالی شدن باتری آن مضر نیست –در واقع ممکن است بهتر هم باشد. باتری ها تعداد دوره های محدودی برای شارژ شدن دارند. دوره شارژ عبارت است از شارژ کامل باتری زمانی که هیچ شارژی ندارد. دلیل این که به مرور زمان عمر باتری کاهش پیدا می کند این است که بسیاری از دوره های شارژ به طور معمول مورد استفاده قرار می گیرند، نه این که گوشی را با باتری نیمه پر به شارژر زده اید.

نباید رایانه را هر روز خاموش کنید

در حالی که برخی معتقدند خاموش کردن روزانه رایانه مضر است، واقعیت این است که خاموش کردن مرتب آن مفید هم هست. قرار دادن رایانه در حالت اِسلیپ یا استندبای برای دسترسی سریع تر به آن، بدون نیاز به بوت شدن، کار را راحت کرده است، اما آن گونه که لایف هکر اشاره می کند، خاموش کردن رایانه در زمانی که از آن استفاده نمی کنید باعث می شود فشار کمتری به اجزاء آن وارد شود که می تواند عمر بیشتر رایانه و قطعات آن را به همراه داشته باشد.

قرار دادن آهنربا در کنار رایانه تمام داده های آن را پاک خواهد کرد

این موضوع به لحاظ فنی اشتباه نیست –ممکن است روزگاری را به یاد داشته باشید که با قرار دادن یک آهنربا در پشت فلاپی دیسک به راحتی اطلاعات آن پاک می شد. اما برای پاک کردن اطلاعات هارد درایو رایانه به یک آهنربای خیلی خیلی بزرگ نیاز دارید. متخصصان می گویند هارد درایوهای امروزی تنها در مقابل آهنرباهای خیلی قوی با میدان مغناطیسی متمرکز آسیب پذیر هستند. بنابراین استفاده از آهنرباهای معمولی -که معمولا روی یخچال قرار می دهید- بر روی رایانه نمی توانند آسیبی به هارد آن بزنند.

تلفن همراه باعث سرطان مغز می شود

هرچند تلفن های همراه امواجی را ساطع می کنند که توسط بدن جذب می شود، اما هیچ مدرک قاطعی وجود ندارد که که نشان دهد تلفن های همراه باعث ابتلا به سرطان مغز می شوند. در گزارشی که موسسه ملی سرطان آمریکا منتشر کرده، آمده است: در حالی که برخی نگرانی ها درباره تاثیر انرژی امواج رادیویی تلفن همراه بر مغز و دیگر بافت های بدن وجود دارد، از مطالعاتی که تا کنون بر روی سلول ها، حیوانات و انسان ها انجام شده مدرکی درباره ابتلا به سرطان بر اثر انرژی امواج رادیویی یافت نشده است.

آنتن بیشتر تضمین کننده خدمات عالی است

در حالی که داشتن آنتن بیشتر به خدمات مخابراتی کمک می کند، این مسئله لزوما تضمین کننده برخورداری از کیفیتی عالی نیست. پر و خالی بودن آنتن روی صفحه نمایش گوشی تنها نشان دهنده فاصله شما با دکل شرکت خدمات دهنده است. این در حالی است که عوامل دیگری نیز وجود دارند که کیفیت خدمات دریافتی را تحت تاثیر قرار می دهند. برای مثال، افزایش افرادی که از اینترنت همراه استفاده می کنند می تواند باعث کندی اینترنت همراه شما شود.

منبع: تابناک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ولی الله اسلامیه وركانه
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
۰
۰
درود بر اندیشمندان میهنم كه سطح آگاهی های مفید هم وطنان را بالا میبرند از زحمات شما متشكرم در مورد موبایل

نیازمندی ها