رئیس پلیس‌راه اسبق کشور در گفت‌وگو با «جام‌جم»:

به‌جای افزایش جریمه، راه‌ها را ایمن و هوشمند کنید

آمار تصادفات اتوبوس طی یک ماه گذشته نگرانی‌های جدیدی را به‌وجود آورده است

متهمان چند ضلعی مرگ در جاده‌ها

آن‌قدر به اخبار تصادفات و مرگ‌ومیر در جاده‌ها عادت ‌کرده‌ایم ‌که دیگر از تعدد آمار  بالای‌ جان‌باختگان تعجب نمی‌کنیم.
کد خبر: ۱۴۷۳۲۸۱
نویسنده محمد غمخوار و لیلا حسین‌زاده - گروه حوادث
 
هنوزنوز خبر تصادف اتوبوس حامل زائران پاکستانی با ۲۸ کشته در جاده‌های استان یزد داغ بود که این بار واژگونی یک دستگاه اتوبوس درهمین استان با ۱۰ قربانی تیتر رسانه‌ها شد. این حادثه در حالی رخ‌داد که پیش از این پلیس راهور پیش‌بینی کرده بود با افزایش جریمه‌های رانندگی آمار تخلفات و به‌تبع‌آن تصادفات‌ کنترل خواهد شد، اما با وجود افزایش چندبرابری جریمه‌ها همچنان شاهد وقوع حوادث مرگبار و پرتکرار ترافیکی در جاده‌های ‌کشور هستیم. در تصادف صبح روز گذشته ‌که در کیلومتر ۱۳۰ محور یزد ــ طبس استان یزد و برای یک اتوبوس اسکانیا رخ‌داد، ۱۰نفرازهموطنان به علت واژگونی اتوبوس کشته شده وتعدادی دیگرزخمی شدند. سحرگاه روز سه‌شنبه درحالی که ۵۲مسافراتوبوس اسکانیا در خواب بودند حادثه‌ای هولناک و حتی مرگبار برایشان رقم خورد. اتوبوس از بوشهر حرکت کرده و قرار بود به مشهد برود.وقتی راننده به کیلومتر۱۳۰محور یزد ــ طبس رسید، ناگهان زمین وزمان جای‌شان تغییرکرد وآرامش اتوبوس جای خودرا به طوفان سهمگینی از ترس و هراس و جیغ و فریاد کمک‌خواهی‌داد.شدت حادثه به حدی بود که اتوبوس واژگون و از حالت عادی خارج شد. شرایط به گونه‌ای بود که هیچ‌کس انتظار نداشت کسی از آن فاجعه سالم بیرون بیاید.خودروهای عبوری به‌سرعت ازنیروهای امدادی درخواست کمک کردندومدتی بعدهمه به صحنه حادثه رسیدند. تعدادی از مسافران درجا کشته شده و تعدادی دیگر خونین و مالین روی زمین افتاده بودند. با اعلام درخواست کمک، هفت تیم هلال‌احمر شامل سه خودروی نجات و چهار آمبولانس و همچنین هشت کد آمبولانس اورژانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. مصدومان حادثه که ۳۶ نفر بودند به بیمارستان‌های اردکان، میبد و یزد منتقل و برخی به‌صورت سرپایی درمان و مرخص شدند و پیکر ۱۰ کشته که همگی زن بودند نیز در آمبولانس‌ها قرار گرفت. 
آیتی فیروزآبادی، مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد گفت: تا زمان احراز هویت کشته‌شدگان، اجساد در سردخانه بهشت شهدای اردکان نگهداری خواهد شد و پس از آن تحویل خانواده‌ها می‌شود. تمام قربانیان نیز زن بودند.
علاوه بر نیروهای امدادی، پلیس نیز در صحنه حضور داشت تا علت بروز سانحه را بررسی کند. به گفته رئیس پلیس راه ‌کشور، در بررسی اولیه مشخص شد اتوبوس از مسیر اصلی منحرف و سپس با ورود به یک جاده اختصاصی مربوط به معدن واژگون شد.
سرهنگ رحیم حاجی‌ده‌آبادی، رئیس پلیس‌راه استان یزد علت حادثه را عدم توجه به جلوی راننده اسکانیا اعلام کرد. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها