رئیس‌جمهور روسیه در نشست کمیسیون صنایع این کشور، از آنچه «تلاش آمریکا برای تسلیم روسیه» خواند، انتقاد کرد و گفت که مسکو باید نیروی نظامی خود را تقویت کند تا از حاکمیت خود در برابر چالش‌هایی که توسط دیگر کشورها ایجاد می‌شود، حمایت کند.
کد خبر: ۷۶۲۱۶۵

این اظهارات پوتین یک روز پس از سخنان سالانه باراک اوباما، انجام شد. رئیس‌جمهور آمریکا در نطق خود گفته بود: «ما اکنون داریم قدرت آمریکا و دیپلماسی این کشور را نشان می‌دهیم. ما با مخالفت با تجاوزگری روسیه، حمایت از دموکراسی اوکراین و اطمینان‌بخشی دوباره به متحدانمان در ناتو از این اصل حمایت می‌کنیم که ملت‌های بزرگ‌تر نمی‌توانند به ملت‌های کوچک‌تر زور بگویند.»

به گزارش تسنیم و به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین در اظهارت دیروز خود بر تعهدات پیشین درباره برنامه پرهزینه نوسازی نیروهای مسلح تاکید کرد و گفت: ما می‌بینیم که چگونه دیگر کشورها درباره ادعاهای ژئوپلتیکی خود آزاد هستند و هیچ تردیدی در مداخله آشکار در امور دیگر کشورهای مستقل ندارند، این در حالی است که این کشورها به‌صورت فعال در توسعه و بهبود زرادخانه‌های خود هستند. همزمان سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هم در واکنشی به اظهارات اوباما در نشستی خبری گفت: تلاش برای منزوی‌سازی روسیه در سطح جهانی هیچ نتیجه‌ای نخواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها