بارسلونا وارد بحرانی‌ترین روزهای ممکن شده است

آغاز عصر بحران و فروپاشی

بارسلونا، هم روزهای متفاوتی را پشت سر می‌گذارد و هم روزهای متفاوت‌تری را پیش‌رو خواهد داشت. تیم محبوب ایالت کاتالان که فصل گذشته بدون کسب حتی یک جام به کار خود پایان داد، در این فصل عملکرد بهتری نخواهد داشت، البته این احتمالی است که کارشناسان می‌دهند و هر چند از بارسلونا هیچ چیز بعید نیست.
کد خبر: ۷۵۹۷۱۷

بارسلونا مدعی هر سه جام است، اما تغییر و تحولات به وجود آمده در این باشگاه که البته بخش مهم‌تر آن در آینده اعمال خواهد شد، مانع آن است که فعلا آرامش به این باشگاه پرافتخار برگردد. در واقع اتفاقاتی که در بارسلونا در حال وقوع است در چند سال گذشته سابقه نداشته و به عبارتی این باشگاه وارد حاشیه‌ای‌ترین دوران 10 سال اخیر خود شده است. در ادامه نگاهی به برخی از جریانات و اتفاقات بارسلونا می‌اندازیم و احتمالات آینده این باشگاه را نیز بررسی می‌کنیم:

محرومیت از جذب بازیکن

برای باشگاهی همچون بارسلونا که همیشه از مدعیان قهرمانی اسپانیا و اروپا به شمار می‌رود هیچ چیز بدتر از این نیست که با محرومیت از جذب بازیکن جدید مواجه شوند. در شرایطی که باشگاه‌های بزرگ اروپایی برای قهرمانی در اروپا سرمایه‌گذاری کلانی انجام می‌دهند چطور می‌توان انتظار داشت که بارسلونا بدون حق جذب بازیکن جدید در برابر دیگر رقیبان دیرینه‌اش حرفی برای گفتن داشته باشد؟ به دلیل عدم رعایت قوانین مربوط به نقل‌و‌انتقالات بازیکن از سوی آکادمی فوتبال بارسلونا یعنی لاماسیا، این باشگاه با محرومیت جذب بازیکن در سال 2015 روبه‌رو شد. فدراسیون جهانی فوتبال تصمیم گرفت که درخواست باشگاه بارسلونا برای بخشش محرومیت این تیم از فرصت نقل و انتقالات را رد کند به این ترتیب بارسلونا در سال 2015 حق جذب بازیکن جدید را ندارد و برای تقویت تیم خود می‌تواند از بازیکنان تیم‌های پایه استفاده کند. درخواست استیناف بارسلونا و فدراسیون اسپانیا برای بخشش نماینده اسپانیا در بازار نقل و انتقالات رد شد. بر این اساس، بارسلونا از فصل نقل و انتقالات زمستانی سال 2015 نمی‌تواند در دو دوره نقل و انتقالات (زمستان و تابستان 2015) حضور داشته باشد. بارسلونا همچنین 450 هزار فرانک سوئیس جریمه شد و 90 روز فرصت خواهد داشت تا شرایط بازیکنان جوانش را بهبود بخشد. این اتفاق تلخ که قطعا عواقب بسیار سنگینی برای کاتالان‌ها خواهد داشت، مسبب حوادث بعدی باشگاه بود که اول از همه دامن مدیر بخش فوتبال بارسایی‌ها را گرفت.

زوبی زارتا رفت

اندکی پس از شکست بارسلونا مقابل سوسیه داد در هفته هفدهم لالیگای اسپانیا، خوزه ماریا پارتومو اعلام کرد که آنتونی زوبی زارتا، مدیر بخش فوتبال باشگاه بارسلونا از سمت خود برکنار شده است. این خبر ابتدا در سایت رسمی باشگاه بارسلونا اعلام شد و پس از آن صدر اخبار ورزشی رسانه‌ها را تسخیر کرد. دلیل اصلی اخراج زوبی زارتا چیزی نبود جز محرومیت سنگین آبی‌اناری‌ها.

بارسلونا تا دو سال دیگر نمی‌تواند بازیکنی جذب کند، چرا که قانون جذب بازیکنان جوان را رعایت نکرده است. انگشت اتهام به سوی زوبی زارتاست و همه او را مقصر چنین حکمی می‌دانند و به همین دلیل او از پست خود کنار گذاشته شد.

زوبی زارتا پنجاه و سه ساله سال‌ها از دروازه آبی‌اناری‌ها محافظت کرد. او از سال 1986 تا 1994 در این تیم حضور داشت و توانست 126 بار در ترکیب این تیم به میدان برود. او از سال 2010 تا این اواخر به عنوان مدیر بخش فوتبال باشگاه بارسلونا فعالیت می‌کرد. اما باز هم اتفاقات مربوط به لاماسیا به همین جا ختم نشد. کارلوس پویول هم بخش دیگری از ماجرا بود.

کاپیتان هم کنار کشید

کارلوس پویول، کاپیتان سابق بارسلونا که در پایان فصل 2014 ـ 2013 برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد پس از آویختن کفش‌ها سعی کرد همچنان در کنار باشگاه باشد و در امور مدیریتی تاثیر‌گذاری خود را نشان بدهد. اما پس از این‌که اعلام شد زوبی زارتا، دوست صمیمی پویول اخراج شده، او هم تصمیم مهمی گرفت و بسرعت از سمت خود در بارسلونا کناره گیری کرد تا ضربه دیگری به تیم وارد شود. حالا بارسلونا نه فقط اجازه جذب بازیکن جدید ندارد، بلکه زوبی زارتا و البته کارلوس پویول را هم در کنار خود نخواهد داشت.

انریکه، نفر بعدی؟

اردیبهشت امسال و زمانی که اعلام شد لوئیس انریکه سرمربی فصل آینده بارسلونا خواهد بود بسیاری بر این عقیده بودند که او محبوبیت بیشتری از تاتا مارتینوی آرژانتینی که جانشین تیتو ویلانووای فقید شده بود، پیدا می‌کند. شاید در ابتدا این‌طور به نظر می‌رسید اما مرور زمان نشان داد شکاف عمیقی بین او و ستاره‌های بارسا بویژه لیونل مسی وجود دارد که همین اتفاق باعث شد تا انریکه جایگاه متزلزلی پیدا کند. اکنون بیش از هر زمان دیگری اخبار مربوط به برکناری لوئیس انریکه به گوش می‌رسد. عمر مربی‌گری انریکه قرار نیست بیش از یک فصل در بارسلونا طول بکشد مگر این‌که بارسلونا با این مربی حداقل یک جام به دست بیاورد. انریکه شاید نفر بعدی سونامی تغییرات و تحولات بارسلونا باشد. اما ماجرا باز هم به اینجا ختم نمی‌شود.

ستاره‌های ناراضی

در شرایطی که بارسلونا با تغییرات شوک‌آوری روبه‌رو شده و خواهد شد برخی ستاره‌های بارسلونا ناراضی به نظر می‌رسند. جرارد پیکه سرآمد آنهاست، بازیکنی که ارتباط خوبی با انریکه ندارد و علاوه بر آن در این فصل بیشتر یک نیمکت نشین است. اخبار زیادی درباره جدایی این بازیکن از بارسلونا به گوش می‌رسید و حتی منچستریونایتد به عنوان مقصد او معرفی شد، تیمی که پیکه سابقه بازی کردن در آن را دارد. اما پیکه این روزها بیشتر از هر زمانی به این نتیجه رسیده که جدایی اش از بارسلونا بهترین تصمیم است، تصیمی که فعلا امکان عملی کردن آن را ندارد.

دنی آلوز مدافع برزیلی بارسلونا نیز بازیکن دیگری است که هر چند وقت یکبار شایعات جدایی او کم کم جدی می‌شود. آلوز نیز گویا از ماندن در بارسا راضی نیست و انگار از حضور در جمع کاتالان‌ها اشباع شده است. احتمال خیلی بدتر و سنگین تر برای هواداران بارسلونا این است که لیونل مسی در این شرایط بخواهد ساز جدایی کوک کند، اتفاقی که بروز آن اصلا بعید نیست. البته در این میان نباید از شکافی که بین انریکه و بازیکنان بارسلونا ایجاد شده است، بسادگی گذشت.

بارسلونا وارد بحران بزرگی شده است. آنها روزهای سختی در سال 2015 پیش رو خواهند داشت.

منبع: دیلی میل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها