دستور دادستانی تهران به سازمان غذاودارو

نام کارخانه‌های استفاده کننده از پالم منتشر ‌شود

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی وآرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: واردات روغن پالم در 9 ماهه امسال، نسبت به کل سال 92، 48.6 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۷۵۴۷۷۴

هدایت حسینی در گفت‌وگو با ایرنا، این میزان کاهش را براساس میزان ترخیص انواع روغن پالم در سال 92 به استناد آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

وی میزان واردات روغن پالم در سال گذشته را 750 هزار تن عنوان و اظهار کرد: این درحالی است که واردات روغن پالم در 9 ماهه امسال به 385 هزار تن کاهش یافته است.

حسینی عنوان کرد: پنج نوع روغن پالم شامل روغن سوپر اولئین، اولئین، پالم، کرنل و استئارین وارد کشور می‌شود که بیشترین واردات روغن پالم در سال گذشته به روغن پالم اولئین اختصاص داشت.

وی ادامه داد: از این روغن معادل 648 هزار تن وارد کشور شد، این در حالی است که در 9 ماهه امسال این رقم به 324 هزار تن رسیده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: براساس استانداردهای ملی که در کشور وجود دارد، استفاده از روغن گیاهی فقط برای هفت فرآورده لبنی، مجاز است، اما در موارد دیگر استفاده از این روغن غیرمجاز اعلام شده است.

حسینی تاکید کرد: فرآورده‌های دارای مجوز استفاده ازروغن گیاهی و چربی شامل پنیر پروسس، پنیر تازه، پنیر خامه‌ای، پنیر پیتزا، بستنی، بستنی پروبیوتیک و شیرخشک صنعتی است. وی خاطرنشان کرد: طبق استاندارد ملی کشور که از سال 86 بتدریج تدوین شده است در اواخر سال 92 مجوز استفاده از چربی گیاهی برای همه این فرآورده‌ها، صادر شد که خامه گیاهی با 52 فقره پروانه و پنیر پروسس آنالوگ با 51 فقره پروانه، بیشترین مجوز صادر شده را به خود اختصاص می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها