3 معلول به دلیل شدت مسمومیت جان باختند

مسمومیت ۳۰ معلول در آسایشگاه پاکدشت

سخنگوی اورژانس کشور از مسمومیت ۳۰ نفر از معلولین در آسایشگاهی در پاکدشت خبر داد و گفت که یک نفر از آن‌ها به بیمارستان لقمان تهران منتقل شده است.
کد خبر: ۷۵۱۷۹۰
مسمومیت ۳۰ معلول در آسایشگاه پاکدشت

جام جم سرا: مجتبی خالدی در مورد مسمومیت ۳۰ نفر از معلولین آسایشگاهی در پاکدشت گفت: این اتفاق روز یکشنبه ساعت ۲۰: ۱۰ رخ داد. با اورژانس پاکدشت تماس گرفته شد و خبر دادند که یکسری از معلولین آسایشگاه دچار مشکلات گوارشی اعم از تهوع، استفراغ و اسهال شده‌اند. تعداد آن‌ها ۳۰ نفر بوده که متاسفانه سه نفر از آن‌ها قبل از رسیدن اورژانس فوت می‌کنند.

به گزارش ایسنا خالدی با تاکید بر اینکه فوت‌شدگان متولد سال‌های ۱۳۳۶، ۳۷ و ۴۵ بودند، اظهار کرد: ۲۷ نفر دیگر به بیمارستان «زعیم» پاکدشت منتقل شدند و اقدامات درمانی و دارویی آن‌ها انجام شد و مجددا به آسایشگاه بازگشتند. البته هنوز هم تعدادی از این ۲۷ نفر در حال مصرف دارو جهت بهبودی کامل هستند.

وی تاکید کرد: نکته‌ای که وجود دارد این است که حال یک نفر از این ۲۷ نفر مجددا بد شده که برای انجام درمان‌های تخصصی به بیمارستان لقمان تهران منتقل شده است.

خالدی درباره علت این مسمومیت گفت: نمونه غذا‌ها و موادی که این افراد مصرف کرده‌اند توسط تیم بهداشتی جمع‌آوری و به آزمایشگاه فرستاده شده است و اگر فردا جواب آزمایش‌ها آماده شود دقیقا می‌توانیم بگوییم که مسمومیت به چه علت بوده است. البته نظارت بهداشتی ما روی آسایشگاه همچنان ادامه دارد. علاوه بر آن اورژانس نیز این آمادگی این را دارد که اگر دوباره برای افرادی که دچار مسمومیت شده بودند مشکل گوارشی ایجاد شد سریعا وارد عمل شود.

سخنگوی اورژانس کشور در پاسخ به این پرسش که آیا قبلا چنین مواردی در این آسایشگاه دیده شده یا خیر؟ با بیان اینکه در جاهایی که غذاهای دسته‌جمعی طبخ و توزیع می‌شود اگر موازین بهداشتی رعایت نشود امکان رخداد چنین اتفاقاتی وجود دارد، گفت: در گذشته در این آسایشگاه چنین امری مشاهده نشده بود و این اولین بار است که چنین اتفاقی افتاده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
۰
۰
خیلی تاسف انگیزه
شكوفه
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
۰
۰
این بندگان خدا یه ازمایش الهی برای افراد سالمن .بیشتر باید مواظبشون بود

نیازمندی ها