رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اعلام آغاز طرح زمستانی 93 از روز گذشته تا آغاز سفرهای نوروزی گفت: از طرح زمستانی سال گذشته تاکنون با تلاش همه دستگاه‌های متولی حدود هزار انسان کمتر کشته شده‌اند.
کد خبر: ۷۴۸۳۳۰

به گزارش ایسنا، سردار اسکندر مومنی در رزمایش ترافیکی طرح زمستانی با بیان این‌که طرح زمستانی در 28 استان کشور و 110 گردنه برفگیر از روز گذشته آغاز شده است، افزود: در این طرح 236 هزار نفر از همکاران و همراهان در اورژانس، هلال‌احمر و امدادخودرو در قالب 39 هزار تیم ثابت و سیار خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به طرح زمستانی و طرح تابستانی توضیح داد: تفاوت این دو طرح در این است که در طرح تابستانی میزان سفرها بالاست، اما در طرح زمستانی تعداد سفرها کم و خطرات آن بیشتر است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: از سوی دیگر این‌گونه اقدامات بدون همکاری مردم اجرایی نخواهد شد و این که شاهد کاهش هزار نفری در کشته‌های سوانح جاده‌ای بوده‌ایم ناشی از همکاری مردم بوده است.

سردار مومنی به مسافران جاده‌ای توصیه کرد قبل از سفر تجهیزات ایمنی کافی مانند زنجیر چرخ همراه داشته باشند و از پر بودن باک خودرو و همراه داشتن برگه معاینه فنی مطمئن شوند، ضمن این‌که رعایت فاصله طولی و سرعت مجاز هنگام رانندگی به سفری ایمن کمک خواهد کرد. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اظهار امیدواری کرد سال آینده شاهد کاهش کشته‌های حوادث جاده‌ای بیش از امسال باشیم و با همیاری مردم، زمستان کم حادثه‌ای داشته باشیم.

مومنی با بیان این‌که علاوه بر طرح زمستانی، طرح ترافیک ویژه اربعین نیز برای اولین بار با توجه به استقبال بی‌سابقه مردم ایران در مرز مهران اجرا شده است، توضیح داد: امسال با توجه به استقبال بی‌سابقه مردم در مراسم اربعین کربلا، قرارگاه ترافیکی در مرز مهران راه‌اندازی شده و تا پایان بازگشت زائران ادامه خواهد داشت که در این طرح 31 هزار نفر در قالب 7000 تیم به زائران خدمت‌رسانی کرده‌اند.

فعالیت 3000 پایگاه اورژانس در طرح زمستانه

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور نیز با اشاره به این‌که امسال حوادث ناشی از تلفات جاده‌ای کاهش داشته است، گفت: با وجود این هنوز با اهداف برنامه توسعه فاصله داریم.

امین صابری‌نیا در رزمایش ترافیکی طرح زمستانی افزود: در طرح زمستانه اورژانس با تمام توان خود به فوریت‌های پزشکی خواهد پرداخت و با حدود 3000 پایگاه اورژانس شامل 823 اورژانس شهری، 1273 اورژانس جاده‌ای و 1830 اورژانس بیمارستانی با 7500 تخت بیمارستان اورژانسی با حضور تکنیسین‌های پزشکی ارائه خدمت خواهد کرد.

به گفته وی، ناوگان اورژانس کشور بیش از هزار دستگاه خودروی اورژانس، 58 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 14 فروند پایگاه هوایی خدمات خود را ارائه خواهد کرد. برای به کارگیری نیروهای خارج از شیفت در زمان‌های بحرانی پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها