بیشتر سکانس‌های این سریال در مکان‌های دیدنی شیراز تصویر برداری می شود

«شهر من شیراز» به روایت 4 زن

ساخت سریال «شهر من شیراز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد بنایی برای پخش از شبکه دو آغاز شد.
کد خبر: ۷۴۴۷۹۵

این سریال 13 قسمتی، به سفارش گروه خانواده شبکه دو و براساس فیلمنامه‌ای از علی‌اکبر محلوجیان ساخته می‌شود. «شهر من شیراز» داستان زندگی چهار زن را روایت می‌کند که هر کدام با مشکلاتی درگیر هستند و می‌کوشند از پس این مشکلات بربیایند.

محمد بنایی درباره داستان سریال گفت: ماجرا از جایی شروع می‌شود که یک راننده تاکسی به نام محسن به خاطر تصادف به زندان می‌افتد. نرگس، همسر محسن برای تامین مبلغ دیه، درگیر مشکلات متعددی می‌شود و به موازات روایت زندگی او، داستان‌های دیگری را شاهد خواهیم بود که با هم مرتبط هستند.

براساس توضیحات بنایی، زیبا بروفه، پرستو صالحی، روشنک عجمیان و حدیث فولادوند نقش این چهار زن را روایت می‌کنند و کلارا کرونا که بازیگری ایتالیایی است و در حوزه تئاتر فعال است هم در این سریال بازی می‌کند.

وی تاکید کرد: نقشی که این خانم ایفای آن را به‌عهده دارد، یکی از شخصیت‌های اصلی سریال است که در روند قصه و پیشبرد آن تاثیر دارد.

بنایی درباره بازیگران این سریال گفت: محمود پاک‌نیت در نقش یکی از مسئولان شهر شیراز، پرستو صالحی (سارا)، حسن جوهرچی (اعلایی)، روشنک عجمیان (بهاره)، رامتین خداپناهی (خسرو)، حدیث فولادوند (فرزانه)، فلامک جنیدی (سمیرا)، رامین ناصرنصیر ( غفار)، زهرا سعیدی (طلعت)، مهدی امینی‌خواه (محسن)، شهربانو موسوی و جمشید جهان‌زاده از بازیگران سریال هستند.

وی درباره روند تولید شهر من شیراز گفت: تصویربرداری سریال با بازی مهدی امینی‌خواه و زیبا بروفه در شهرک سینمایی دفاع مقدس آغاز شد و تا کمتر از دو هفته دیگر گروه تولید راهی شیراز می‌شود.

به گفته این تهیه‌کننده و کارگردان، صحنه‌های مربوط به زندان در لوکشین زندان در شهرک دفاع مقدس تصویربرداری شده است. وی افزود: فقط 30 درصد از سریال «شهر من شیراز» در تهران تصویربرداری می‌شود و بخش اصلی کار در شیراز خواهد بود.

این کارگردان درباره لوکیشن‌های سریال گفت: بخش‌های زیادی از اماکن تاریخی شیراز در این سریال به تصویر کشیده خواهد شد. دروازه قرآن، ارگ کریم‌خانی، باغ ارم، باغ احمدآباد و دلگشا، حافظیه، آرامگاه سعدی، میدان شهرداری و ساختمان شهرداری شیراز از جمله مکان‌هایی است که سریال «شهر من شیراز» در آنها تصویربرداری می‌شود.بنایی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم از زیبایی‌های بصری شهر شیراز بهره بگیریم و داستانی پرکشش را به مخاطب ارائه کنیم.

براساس اظهارات بنایی، ساخت این سریال تا دو ماه دیگر ادامه دارد. شهر من شیراز بعد از سریال تا غروب که سال 84 با بازی ابوالفضل پورعرب و مرجان شیرمحمدی ساخته شد، دومین همکاری محمد بنایی به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان و محلوجیان در مقام نویسنده است. همچنین این کارگردان سریال «خواستگاری پرماجرا» و «مهره‌ها» را در کارنامه دارد.

بابک نیازی صدابردار، حسن پهلوان‌زاده طراح گریم، سمیه سنقری طراح لباس و محمدرضا قره گوزلو طراح صحنه، واهیک خچومیان دستیار اول کارگردان و برنامه‌‌ریز و ونداد بنایی مجری طرح است. همچنین در سریال شهر من شیراز هوشنگ بنایی به عنوان تصویربردار همکاری دارد.

بازگشت دست‌پخت‌های خودمانی

پیش‌تولید فصل دوم برنامه «دست‌پخت‌های خودمانی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی فریدالدین نیکجو در شبکه دو آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه دو، فریدالدین نیکجو در این باره گفت: سری جدید این برنامه در ۵۲ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای تولید می‌شود و در آن چهره‌های شناخته‌شده ورزشی، فرهنگی و هنری در زمینه هنر آشپزی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی افزود: در سری جدید روند این مسابقه تغییر خواهد کرد، به احتمال زیاد بر خلاف سری نخست ما از حضور چند داور استفاده خواهیم کرد و مجری برنامه نیز تغییر می‌کند.

این تهیه‌کننده تصریح کرد: پیش‌تولید این برنامه در شبکه دو آغاز شده و به احتمال زیاد تصویربرداری در دی‌ماه آغاز خواهد شد.

«دستپخت‌های‌خودمانی» کاری از گروه خانواده شبکه دو است که فصل نخست آن یکشنبه و پنجشنبه هر هفته ساعت 19 و 30 دقیقه با اجرای بهار ارجمند از شبکه دو پخش می‌شود. تاکنون هنرمندانی چون مهران غفوریان، ارژنگ امیرفضلی، شهره لرستانی، فقیهه سلطانی، رامسین کبریتی، علی انصاریان و مرجانه گلچین در این مسابقه تلویزیونی شرکت کرده‌اند.

شبکه دو برای امشب نیز مستند «فرماندهان» را در نظر گرفته که زندگی شهید عباس بابایی را روایت می‌کند.

این مستند که ساعت یک و 30 دقیقه بامداد پخش می‌شود و هر شب یکی از فرماندهان و سرافرازان هشت سال دفاع مقدس را معرفی می‌کند، امشب به شهید عباس بابایی و گپ و گفت با خانواده و همرزمان این شهید اختصاص دارد.

شهید عباس بابایی متولد سال 1329 در قزوین و سرلشکر خلبان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی بود که در جنگ ایران و عراق، معاونت عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشت. وی در سی‌وشش سالگی و پس از ۶۰ ماموریت جنگی موفق و پس از یک عملیات برون‌مرزی در منطقه عملیاتی سردشت در پانزدهم مرداد ۱۳۶۶ به درجه رفیع شهادت نایل شد و پیکر مطهرش در مزار کشته‌شدگان در جنوب شاهزاده حسین قزوین به خاک سپرده شده است.مستند فرماندهان به کارگردانی یاسر انتظامی، تهیه‌کنندگی امیر بنان و تصویربرداری ابراهیم جعفری، بیژن اعرابی، حمیدرضا عزیزآبادی و هادی بهروز تولید می‌شود و محمدحسین محمودیان گویندگی آن را به‌عهده دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها