جین فوندا قرار است در سریال «مادرشوهر هیولا» به هنرنمایی بپردازد

بازیگر سینمای کلاسیک در راه تلویزیون

زاویه

جنجال‌ساز رسانه‌ای خانم فوندا

نام جین‌ فوندا با جنجال‌های او در دهه هفتاد میلادی بر سر مخالفت با جنگ ویتنام همراه است. برای رسانه‌های گروهی باعث تعجب بود که دختر جوانی که در هالیوود و در ناز و نعمت زندگی کرده بود، یک‌باره تبدیل به یک فعال ضد جنگ شود.
کد خبر: ۷۳۱۳۳۰

شبکه‌های تلویزیونی در آن زمان اخبار مربوط به سفر او به ویتنام شمالی و دیدار با رهبران آن کشور را با آب و تاب نشان دادند و تماشاگران تلویزیونی هم او را در حال تظاهرات در واشنگتن علیه جنگ ویتنام دیدند، اما اینها تنها تصاویر تلویزیونی این بازیگر اسکار گرفته سینما نبود.

جین فوندا در بدو ورود به عالم بازیگری در سال 1961 در یک فیلم تلویزیونی بازی کرد، اما شهرت در دنیای سینما، او را از فعالیت‌های تلویزیونی دور کرد. در حالی که در اوج شهرت بود و در فیلم‌هایی با مضامین اجتماعی و سیاسی تند بازی می‌کرد، در سال 1981 برای دومین بار به قاب کوچک تلویزیون برگشت و در فیلم سینمایی تلویزیونی «لی‌لی: فروخته شد» بازی کرد. وی در این فیلم در نقش زنی ظاهر شد که شاهد موفقیت‌های کاری یک بازیگر سرشناس تئاتر و تصمیم‌گیری‌های سرنوشت‌ساز اوست. «9 تا پنج» اولین مجموعه تلویزیونی است که فوندا در آن به ایفای نقش پرداخت. پخش این کمدی درام اجتماعی از سال 1982 تا 1988 طول کشید و وی بازیگر مهمان دو قسمت آن بود. فوندا در سال 1984 در سومین فیلم تلویزیونی خود به نام «عروسک‌ساز» بازی کرد. دانیل پتری، فیلمساز مستقل و سرشناس سینما، کارگردان این درام بود که براساس قصه نوولی به همین نام نوشته هاریت آرنو ساخته شد. او برای بازی در نقش زنی به نام گوتی ناولز موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن مراسم امی (اسکار تلویزیونی)‌ شد. او زنی پیشرو اهل تپه‌های کنتاکی و مادر پنج فرزند بود که در جریان جنگ جهانی دوم با شرایط سختی روبه‌رو شده و راهی دیترویت می‌شود. این زن تلاش زیادی می‌کند تا خانواده‌اش را حفظ کند. جین فوندا سال هم در یکی از اپیزودهای مجموعه درام و اجتماعی «اتاق خبر» بازی کرد.

نام جین فوندا از یک نظر دیگر هم با رسانه تلویزیون گره خورده است. او همسر سوم اد تدنر یکی از غول‌های بزرگ رسانه‌ای قرن بیستم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها