75 درصد کودکان کار سرپرست دارند

مدیرکل دفتر آسیب​دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور گفت: 75 درصد کودکان کار و خیابانی جمع​آوری شده در کشور دارای سرپرست هستند.
کد خبر: ۷۲۳۶۹۶

به گزارش ایرنا، ولی​الله نصر اظهار کرد: این کودکان به علت داشتن پدر و مادر، نمی‌توانند در مراکز این سازمان جذب و نگهداری شوند.وی ادامه داد: گرچه این سازمان کودکان کار را پذیرش و ساماندهی می‌کند، ولی با توجه به این‌که شمار زیادی از آنها سرپرست دارند، امکان بازگشت دوباره آنها به کار کردن در خیابان وجود دارد.

مدیرکل دفتر آسیب​دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور عنوان کرد: سال گذشته ساماندهی کودکان خیابانی در قالب طرح آموزشی کودک و خانواده به صورت آزمایشی در پنج استان کشور اجرا شد.وی بیان کرد: این طرح در استان‌های ایلام، تهران، البرز، خوزستان و چهارمحال و بختیاری با مشارکت موسسه‌های مردم​نهاد اجرا شد.

نصر یادآور شد: خوشبختانه اجرای این طرح دستاوردهای خوبی داشت به طوری که به این کودکان هویت اجتماعی داده شد و تیم‌های ورزشی و پایگاه‌های بسیج مساجد توسط این کودکان تشکیل شد.وی ادامه داد: در این طرح، مددکاران این موسسه‌های مردم​نهاد کودکان را از سر چهارراه‌ها شناسایی و سپس با مراجعه به خانواده‌های این کودکان زمینه بازگشت آنها را به فضای خانه با توانمندسازی خانواده‌های این کودکان فراهم می‌کنند.

مدیرکل دفتر آسیب​دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور با بیان این‌که این طرح امسال در 15 استان کشور اجرا خواهد شد، اظهار کرد: سال گذشته5000 کودک خیابانی در اجرای این طرح جمع​آوری و ساماندهی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها