پیشنهاد روز

«صبح انتظار» در رادیو تهران

ترویج فرهنگ مهدوی و انتظار موعود همراه با فضایی شاد و معنوی، می‌تواند فرهنگ انتظار در مردم را تقویت کند. شبکه رادیویی تهران با تهیه و پخش برنامه‌های مختلف در حوزه مهدویت، مروج فرهنگ زندگی مهدوی بر پایه چهار عنصر دین، اخلاق، امید و آگاهی است.
کد خبر: ۷۱۸۴۲۰

برنامه «صبح انتظار» از جمله برنامه‌هایی با موضوع مهدویت است که جمعه‌ها ساعت 6 تا 7 و 30 دقیقه از رادیو تهران پخش می‌شود. این برنامه با هدف بررسی ابعاد مختلف شخصیتی این امام بزرگوار، تجلیل و تکریم امام زمان(عج) با نگرش بر ادبیات فارسی و جایگاه امام در قرآن، احادیث و روایات طراحی شده است. ترویج فرهنگ مهدویت در حوزه نشر آثار صوتی و مکتوب مهدویت از دیگر اهداف این برنامه است تا زمینه‌های لازم را برای آشنایی مخاطبان با ابعاد مختلف شخصیتی و کرامات این امام بزرگوار فراهم کند.

این برنامه به ادبیات انتظار اختصاص یافته تا افرادی که در بحث ادبیات و فلسفه انتظار به نوعی فعالیت علمی و ادبی در گذشته و معاصر دارند، معرفی شوند. از جمله شاعران و نویسندگانی که تالیفاتی در رابطه با امام زمان(عج) در حوزه ادبیات داشته‌اند یا کسانی که اشعار یا داستان‌هایی را درباره حضرت مهدی (عج) نوشته‌اند، در این برنامه معرفی می‌شوند. پخش دعای ندبه با صدای یکی از استادان و پخش آیات، احادیث و روایات با مضمون انتظار نیز از دیگر بخش‌های این برنامه است.

در بخش «آیه‌های انتظار» کلام خداوند در قرآن مجید که ظهور آقا امام زمان(عج) را وعده داده است، قرائت، ترجمه و تفسیر می‌شود. در بخش دیگری از برنامه، کتاب‌هایی که درباره امام زمان(عج) یا امام حسن عسکری(ع) چاپ شده است، به مخاطبان معرفی می‌شود.

«دل‌نوشته‌ها» عنوان بخشی است که شنوندگان با آقا امام زمان(عج) درددل می‌کنند. در «صدای شاعر» شاعران معاصر، اشعاری را که درباره حضرت مهدی(عج) سروده‌اند با صدای خودشان در برنامه می‌خوانند. جشنواره‌ها و گردهمایی‌ها که در حوزه مهدویت و امام زمان(عج) برگزار می‌شود، از این برنامه اطلاع‌رسانی می‌شود. نقش منتظران در عصر غیبت، آماده‌سازی جامعه برای ظهور حضرت، وظیفه منتظران برای اشاعه فرهنگ مهدوی، دلایل دعا برای امام زمان(عج)، اماکن زیارتی منتسب به امام، وظایف خواص و علما در عصر غیبت، زندگینامه حضرت مهدی(عج)، پاسخ به شبهات گوناگون درباره مهدویت و آخرالزمان و... از موضوعاتی است که در این برنامه بررسی می‌شود.

فاطمه عودباشی / گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها