رمز و رازهای همسرداری

خوشبختی در همین نزدیکی است

خیلی از زن و شوهرها از ادامه زندگی مشترکشان راضی نیستند و پس از گذشت مدتی احساس می‌کنند تصمیم‌شان اشتباه بوده یا در عمل به این نتیجه می‌رسند. البته بعضی‌ها هم هستند که در اصل موضوع اشتباه نکرده‌اند، تصمیم درستی گرفته، اما حقایقی را فراموش کرده‌اند و همین موضوع باعث شده، زندگی‌شان از روال عادی خارج شود و شکل دیگری پیدا کند.
کد خبر: ۷۱۵۰۵۲
خوشبختی در همین نزدیکی است
جام جم سرا:این روزها گروه زیادی از زوج‌های جوان یا میانسال برای بهبود روابط و داشتن یک زندگی مشترک موفق از کتاب‌ها، جلسات، گردهمایی‌ها، سمینارها و سایت‌های اینترنتی کمک می‌گیرند، اما بعضی‌ها هم هستند که خودشان گزینه‌های متفاوتی را انتخاب و آنها را در زندگی امتحان می‌کنند. شما هم اگر می‌خواهید از تجربیات دیگران کمک بگیرید و از نکات آموزنده زندگی آنها استفاده کنید، بد نیست تجربیات زوج‌های موفق را بخوانید. بسیاری از آنها به روش آزمون و خطا پیش رفته و به نتایجی رسیده‌اند که دانستن آنها به شما کمک می‌کند وقت زیادی از دست ندهید و راه خطا را نروید.

همه زندگی در شادی و خوشحالی خلاصه نمی‌شود. ما انسان‌ها می‌خواهیم زندگی شادی داشته باشیم و همه لحظه‌هایمان، همراه با حسی خوب باشد اما نباید فراموش کنیم خوشحالی و احساس شادی، دائمی نیست؛ می‌آید و می‌رود و به همین دلیل ساده ممکن است روزهایی خوشحال نباشیم. در چنین مواقعی، زوج‌های هوشمند می‌دانند نشستن و غصه خوردن فقط کارها را خراب‌تر و روابط را تیره‌تر می‌کند. پس به جای زانوی غم بغل گرفتن، دست به کار می‌شوند و با هدف مشخص، راه‌هایی را پیدا می‌کنند و کارهایی را انجام می‌دهند که به کمک آنها، دوباره شادی و خوشی را به زندگی‌شان برگردانند.

زن و شوهرهای موفق، همیشه برای کمک به یکدیگر آماده‌اند. وقتی زندگی به زن و مرد سخت می‌گیرد و اتفاقاتی می‌افتد که آنها نمی‌دانند چطور باید با آن برخورد کنند، زن یا مرد باید برای کمک به همسرش آماده باشد و هر کاری از دستش برمی‌آید برای او انجام دهد. با در پیش گرفتن چنین شیوه‌ای و با گذشت زمان، استرس آنها کمتر می‌شود و در نتیجه بهتر می‌توانند راه‌حلی برای مقابله با مشکلات پیدا کنند. علاوه بر این هیچ کدام در شرایط سخت و ناگوار احساس تنهایی نمی‌کنند.

اگر همان کاری را انجام دهید که همیشه انجام داده‌اید، نتیجه متفاوتی هم در انتظارتان نخواهد بود. زوج‌های زرنگ و دانا می‌دانند هنگامی که با مشکلات زندگی روبه‌رو می‌شوند، باید به شیوه‌هایی متفاوت با مشکل‌شان برخورد ‌کنند و به همین دلیل نتیجه متفاوتی هم می‌گیرند. گاهی همین تغییرات کوچک و جزئی در نگرش، رفتار و شیوه برخورد باعث می‌شود تحولات بزرگی در زندگی زن و مرد به وجود آید تا مشکلات را به کمک هم و از بهترین مسیر برطرف کنند.

نگرش شما مهم است. خیلی‌ها فکر می‌کنند برای داشتن زندگی بهتر، فقط باید رفتار را تغییر داد. البته با این‌که تغییر رفتار هم بسیار مهم است، ولی بدون تغییر نگرش و طرز فکر نمی‌توان انتظار زیادی داشت. پس فراموش نکنید نگرش اشتباه و نادرست می‌تواند بر احساسات و اعمال شما اثر بگذارد.

با تغییر طرز فکر، زندگی مشترک‌تان تغییر می‌کند. پس از تغییر نگرش، نحوه فکر کردن و باورهایی که زن و شوهر نسبت به یکدیگر دارند از مهم‌ترین مسائلی است که می‌تواند زندگی مشترک‌شان را تحت تاثیر قرار دهد. برای گام نخست، توقعات و انتظاراتی را که از همسرتان دارید و همین‌طور نحوه برخورد با او را اصلاح کنید تا زندگی موفق‌تری داشته باشید. برای رسیدن به این نقطه، آنچه را تا امروز به آن عمل می‌کردید یادداشت کرده و سعی کنید نادرست‌ها را تغییر دهید. این تغییرات را هم یادداشت کنید و در صورت گرفتن نتیجه مثبت، به تغییرات، عمق و گسترش بیشتری بدهید.

گل‌هایی که بیشتر به آنها رسیدگی کرده‌اید، سرحال‌تر و زیباتر خواهد بود. فراموش نکنید زندگی مشترک هم به رسیدگی نیاز دارد و هر چه بیشتر و بهتر به زندگی‌تان برسید، نتیجه بهتری هم در انتظارتان است. روزهای آشنایی، دوران نامزدی و ایام پس از عقد بسیار شیرین و خاطره‌انگیز است، اما یادتان باشد بعد از ازدواج هم همسرتان را فراموش نکنید و بیش از گذشته مراقب زندگی‌تان باشید.

از خودتان شروع کنید. خودتان را تغییر دهید تا زندگی مشترک‌تان تغییر کند. می‌گویند اگر بخواهید رفتار و اعمال همسرتان را عوض کنید، درست مانند این است که بخواهید طنابی را به سمت جلو فشار دهید که کاری غیرممکن و نشدنی است. پس دست از این کار غیرمنطقی بردارید و برای بهبود زندگی مشترک به تغییر خودتان فکر کنید. همیشه اهمیت حفظ زندگی مشترک، بیشتر از ایجاد دگرگونی‌های کوچک در رفتار یکی از طرفین یا هر دوی آنهاست.

وجود بحران در زندگی به معنای پایان زندگی مشترک نیست. سست عنصری در برابر فراز و نشیب‌هایی که در طول زندگی پیش می‌آید، آنها را به توفان‌هایی تبدیل می‌کند که می‌تواند زندگی را زیر و رو کند، با همان سر و صدا و ترس و وحشت، اما اگر بخواهید از چنین توفان‌هایی به سلامت عبور کنید، باید به حرکت ادامه دهید. پس در زمان روبه‌رو شدن با مشکلات نترسید، آرامش‌تان را حفظ کنید و به کارهای‌تان ادامه دهید. اطمینان داشته باشید به نتیجه دلخواه‌تان خواهید رسید. (ضمیمه چاردیواری)

مترجم : زهره شعاع

focusonthefamily.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها