معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی در ارتباط با افزایش کلاهبرداری با تماس تلفنی افراد شیاد به مردم هشدار داد.
کد خبر: ۶۹۵۴۶۰
مراقب کلاهبرداران تلفنی باشید

سرهنگ فریدون رهبریان به مهر گفت: افراد کلاهبردار به عنوان مشتری و خریدار با اصناف مختلف تماس تلفنی گرفته و با معرفی خود به عنوان خریدار یا مسئول خرید شرکت‌های مختلف درخواست خرید کالا یا ارائه خدمات می‌کنند.

وی تصریح کرد: بررسی پرونده‌ مالباختگان نشان می‌دهد برخی از کلاهبرداران که معمولا افراد سابقه‌داری نیز هستند با چرب‌زبانی مالباخته را تحت تاثیر خود قرار داده و فرد مالباخته را مجاب به همراهی با خود می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: افراد حقه‌باز پس از تماس و به بهانه خرید کالا یا دریافت خدمات به متصدی فروش اعلام می‌کنند که با کارت عابربانک خود به یکی از دستگاه‌های خودپرداز مراجعه کنند تا مبلغ مورد نظر به حساب آنها منتقل شود.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با بیان این که کلاهبرداران با طرح دو شیوه اقدام به کلاهبرداری از مالباختگان می‌کنند، گفت: کلاهبرداران در مرحله اول اعلام می‌کنند حساب ارزی دارند و برای این که بتوانند پول را به حساب فروشنده وارد کنند، باید مالباخته زبان دستگاه‌های خودپرداز را به انگلیسی تغییر دهد تا از این طریق پول به حساب وی واریز شود.

به گفته رهبریان، در مواردی دیگر کلاهبرداران خود را وابسته به اداره و نهادهای مختلف معرفی کرده و عنوان می‌کنند حساب آنها دولتی است و باید برای انتقال پول کد خاصی وارد دستگاه خودپرداز شود تا انتقال انجام شود.

وی با اشاره به این که کلاهبرداران قبل از انتقال از فروشنده می‌خواهند موجودی حسابش را اعلام کند تا پس از انتقال مبلغ واریزی مشخص شود، تاکید کرد: کلاهبرداران با این بهانه از موجودی حساب فروشنده نیز اطلاع می‌یابند.

رهبریان ادامه داد: بررسی‌ کارآگاهان نشان داد حسابی که پول مالباخته به آن منتقل می‌شود یا با مدارک سرقتی افتتاح شده یا کلاهبرداران با فریب برخی افراد آنان را وادار به بازکردن حساب بانکی کرده‌اند تا شناسایی نشوند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با اعلام این که باردیگر میزان تماس‌های کلاهبرداران تلفنی با مردم افزایش یافته است، افزود: رسیدگی به این قبیل پرونده‌های کلاهبرداری زمانبر است به همین دلیل به شهروندان توصیه می‌شود در صورتی که افرادی با آنان تماس گرفته و آنان را برای دریافت وجه به بهانه داشتن حساب ارزی یا حساب دولتی به پای دستگاه‌های خودپرداز می‌کشانند به هیچ عنوان وارد منوی انگلیسی نشده و هنگام ورود به منوی فارسی نیز دقت لازم را داشته باشند تا فرآیند انتقال وجه به صورت عکس اجرا نشود.

به گفته رهبریان، اکنون پرونده‌های متعددی در پلیس آگاهی در مورد این‌گونه کلاهبرداری تشکیل شده است و به دلیل این‌که افراد از هویت جعلی استفاده می‌کنند زمان رسیدگی به این پرونده‌ها نیز نیازمند زمان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها